همشهری آنلاین: اخضر الابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه طی اظهاراتی اجرای ماموریت خود را "تقریبا غیرممکن" خواند.

اخضر ابراهیمی

به گزارش ایسنا، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی اعلام کرد که از سنگینی مسئولیتی که بر عهده وی گذاشته شده می‌ترسد.

الابراهیمی در این اظهارات عنوان داشت: به نظرم هیچ راهی برای اجرای موفقیت آمیز این ماموریت وجود ندارد.

وی گفت: من درک کرده‌ام که این ماموریت دشوار و تقریبا غیرممکن است. نمی‌گویم که اجرای این ماموریت "غیر ممکن" است اما باید اعلام کنم که به عقیده من انجام این ماموریت "تقریبا غیر ممکن" است.

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب همچنین نسبت به ترسش در خصوص ماموریت واگذار شده به وی اعتراف کرده و گفت: شکست برخی از گروه‌ها درخصوص سوریه به دلیل نبود موضع بین‌المللی جدی در خصوص سوریه است.

الابراهیمی ادامه داد: من نسبت به سنگینی مسئولیتم احساس وحشت دارم. مردم به من می‌گویند چرا مردم سوریه می‌میرند و تو هیچ کاری نمی‌کنی. اما باید بگویم در چنین شرایطی و با وجود مسئولیت سنگین و وحشت آور من، ما نمی‌توانیم بیش از این کاری انجام دهیم.

اخضر الابراهیمی پیشتر نیز زمان تحویل رسمی مسئولیتش به عنوان جانشین کوفی عنان، فرستاده مستعفی سازمان ملل و اتحادیه عرب از همه گروه‌های درگیر در سوریه خواسته بود که خشونت‌ را کنار گذاشته و به پای میز مذاکره بیاییند.

وی همچنین دولت سوریه را مسئول اصلی در پایان دادن به بحران این کشور خواند.

الابراهیمی همچنین از دولت سوریه خواسته بود تا هرچه سریعتر تغییرات فوری و لازم را به وجود آورد تا بدین وسیله به خواسته‌های مردم سوریه پاسخ داده شود.

این در حالی است که جهاد مقدسی، سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه در سخنان تلویزینی ضمن استقبال از الابراهیمی به عنوان نماینده سازمان ملل در سوریه و نیز سفر قریب الوقوع وی به دمشق اعلام کرد که دولت وی به خواسته‌های الابراهیمی گوش فرا خواهد داد.

وی هم‌چنین تاکید کرد: طولانی شدن بحران سوریه و به تاخیر افتادن مذاکرات میان طرفین درگیر مربوط به شخص کوفی عنان یا طرف سوری نیست بلکه انگشت اتهام به سوی کسانی است که برای عدم برگزاری مذاکرات تشویق می‌کنند.

الابراهیمی روز دوم ماه اوت به طور رسمی سمت کوفی عنان را تحویل گرفت.

کد خبر 183349
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز