همشهری آنلاین: جانشین فرمانده ناجا از بکارگیری 110 هزار پرسنل ناجا، 850 تیم امنیتی انتظامی و استقرار 360 ایست بازرسی برای اجلاس غیر متعهد‌ها برای پوشش حفاظتی و تامین امنیت شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران خبر داد.

نیروی انتظامی پلیس

 به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در رزمایش آغاز عملیات اجرایی تامین امنیت اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد از حضور 850 تیم امنیتی انتظامی برای برپایی هرچه بهتر این اجلاس اشاره کرد و گفت: از زمان ابلاغ زمان برگزاری این نشست در تهران اقدامات امنیتی پلیس برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس آغاز شد.

 وی با بیان اینکه قرارگاه امام علی (ع) از ابتدای زمان ابلاغ اجلاس طرح‌ریزی را آغاز کرد گفت: قرارگاه امام علی (ع) به اتفاق دو قرارگاه، مسئول تامین امنیت تهران و حفاظت از شخصیت‌هاست و ضمن اخذ حکم به اجرای ماموریت می‌پردازد.

 جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با قرارگاه نبی‌اکرم، ستادکل، وزارت اطلاعات و وزارت کشور و سایر نهادها در دستورکار است، گفت: برای تامین امنیت کشور در سه سطح تهران بزرگ، استان‌های همجوار، استان و مناطق مرزی پیش‌بینی شده است.

 رادان با بیان اینکه در تهران بزرگ چهار حلقه امنیتی تعریف شده است گفت: در نوار مرزی به خصوص جنوب‌شرق و شمال‌غرب تشدید اقدامات در شیب 50، 30، 70 و 100 درصد است.

 وی با بیان اینکه هم‌اکنون شیب کنترل در مرزها 100 درصد است گفت: ایست بازرسی دائم و موقت، شیب 30، 50، 70 و 100 در کشور در نظر گرفته شده است.

 جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در استان‌های همجوار و به خصوص منتهی به تهران، ایست‌های بازرسی‌ موقت و مقطعی در نظر گرفته شده است گفت: 360 ایستگاه بازرسی در تهران در نظر گرفته شده است که 200 ایست بازرسی توسط ناجا برای تامین امنیت تهران و 160 ایست بازرسی نیز توسط بسیج راه‌اندازی شده است.

 وی با بیان اینکه هماهنگی‌های کامل برای تشدید اقدامات و کنترل مراقبتی در استان‌های همجوار و نزدیک ایجاد شده است گفت: در استان‌هایی که شخصیت‌ها قصد حضور در آنها را دارند نیز کارهای امنیتی انجام شده است.

 جانشین فرمانده ناجا با اعلام ابلاغ آماده‌باش در کلیه یگان‌ها قبل و بعد از اجلاس، گفت: پیش‌بینی و تقویت پلیس راهور به منظور سفر مردم تهران و همچنین افزایش گشت‌ها و مراقبت‌های هوایی در کویر،‌ مرز و آسمان تهران تقویت می‌شود.

 وی با بیان اینکه 110 هزار پرسنل ناجا به صورت مستقیم در تامین امنیت اجلاس نقش دارند، گفت: 2900 خودرو و 2500 موتور ماموریت تامین نظم و امنیت اجلاس را بر عهده دارند.

به گفته جانشین فرمانده ناجا کلیه تجهیزات مورد نظر برای یگان‌های انتظامی، حفاظت شخصیت، مرز، حاشیه کویر و شرق کشور تامین شده است.

 

کد خبر 182210
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز