مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم از ایجاد سرای قرآن در دانشگاه‌ها از مهرماه خبر داد و گفت: این سراها با مشارکت دانشجو و اساتید دانشگاه ها برگزار می‌شود و متولی آن نیز امور فرهنگی دانشگاه است.

به گزارش ایسنا، دکتر جلیل دارا در نشست خبری با بیان اینکه در دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دانشگاه‌ها، هزار و 600 نفر شرکت کرده‌اند که نیمی از آنها خانم‌ هستند، گفت: در این میان یک هزار و 100 نفر در حوزه کتبی و 460 نفر نیز در حوزه شفاهی از 98 دانشگاه دولتی کشور شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این جشنواره امسال در 9 رشته و در سه بخش شفاهی، کتبی و پژوهشی است و در نهایت از مجموع هزار و 600 نفر، 120 نفر برای مرحله پایانی انتخاب می‌شوند و 27 نفر نیز به عنوان برگزیده انتخاب خواهند شد.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم گفت: مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دانشگاه‌ها در تاریخ سوم تا پنجم شهریور ماه در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می‌شود.

دکتر جلیل دارا  هدف از برگزاری این مسابقات را افزایش نگاه قرآنی کارمندان دانشگاهی عنوان کرد و گفت: همچنین در نظر داریم با برگزاری مسابقات، دانشگاه‌ها را به سمت اسلامی کردن با محوریت قرآن سوق دهیم و رقابت قرآنی بین کارکنان مراکز آموزش عالی یکی از وظایفی است که در جهت اجرای آن حرکت می‌کنیم.

دارا همچنین از ایجاد سرای قرآن در دانشگاه‌ها از مهر ماه خبر داد و گفت: در سرای قرآن دانشگاهی، هدف آموزش است که این آموزش‌ها در سه بخش تفسیر، حفظ و روخوانی قرآن اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد سرای قرآن در دانشگاه‌ها دارای آیین‌نامه‌ است، تصریح کرد: این سراها با مشارکت دانشجو و اساتید دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و متولی آن نیز امور فرهنگی دانشگاه است.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم در ادامه سخنانش با اشاره به جشنواره مجازی ایده‌های برتر فرهنگی، گفت: این جشنواره به صورت ماهانه است و در این میان ایده‌های برتر فرهنگی دانشگاهیان انتخاب و ضمن تقدیر از برخی از این ایده‌ها، حمایت مالی می‌شود تا این ایده در جهت اجرایی شدن گام بردارد.

دارا در ادامه سخنانش از ایجاد دبیرخانه دریافت ایده‌های فرهنگی دانشگاهیان خبر داد و گفت: در این راستا وزارت علوم هر ماه از ایده‌های برتر فرهنگی دانشگاهیان تقدیر می‌کند و دانشگاهیان می‌توانند آثار خود را به این دبیرخانه ارسال کنند.

کد خبر 181881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز