همشهری آنلاین: معاون وزیر علوم گفت: «سند ملی آمایش»‌ ماه آینده رونمایی و ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا،نادری منش افزود: این سند ملی هم اکنون در حال گذراندن آخرین مراحل در کمیته تلفیق است و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی توجه به نیازهای جامعه را از مهم‌ترین اهداف‌ تبیین سند ملی آمایش نام برد و اضافه کرد: هدفمندی و گسترش تربیت نیروهای دانشگاهی بر اساس نیازهای جامعه یکی از مهم ترین بحث های مدنظر در وزارت علوم تحقیقات و فناوری است که برای این کار در سطح ملی تعداد رشته ها و آمار دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف جمع آوری شد.

وی گفت: نیازهای کشور به نیروهای متخصص نیز بر اساس اسناد بالادستی و تعامل با بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شناسایی شد.

نادری منش گفت: با جمع آوری این آمارها و تشخیص نیازها، بر اساس سند ملی آمایش در هر استان، دانشگاه مادر آن استان مسئول بررسی، برنامه‌ریزی نــیازها و بهره گیری از مزیت‌ها برای تعیین ظرفیت پذیرش رشته های مورد نیاز دانشگاهی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با ابلاغ سند ملی آمایش و برنامه‌ریزی مناسب در چشم انداز زمانی چهار تا پنج سال به نقطه‌ای برسیم که دانشجویان هنگام انتخاب رشته بدانند که در هر رشته چه میزان فرصت اشتغال در کشور و در هر استان دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،معاون آموزشی وزارت علوم گفت: با ابلاغ سند ملی آمایش زمینه‌ نیاز کشور به نیروهای دانشگاهی به خوبی مشخص و امکان سرمایه‌گذاری درست در زمینه‌های راهبردی فراهم می‌شود.

وی افزود: در این صورت می‌توانیم برای سرمایه‌گذاری گسترده‌تر در حوزه‌های راهبردی؛ فعالیت در رشته‌های کم نیاز را کاهش دهیم و دانشجویان را به سمت رشته های مورد نیاز هدایت کنیم.

کد خبر 181861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز