همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه‌ریزی این دفتر برای استقبال از دانشجویان جدید خبر داد.

علی آدمی در گفت‌گو با ایسنا، اظهار کرد: در اولین نشست هماهنگی استقبال از دانشجویان جدیدالورود سال 1391 که به همت گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی تشکیل شد، نتیجه جلسات برگزار شده برای هماهنگی استقبال از دانشجویان جدیدالورود در سال‌های گذشته، منتهی به تدوین یک توصیه‌نامه و یک دستورالعمل برای استقبال از دانشجویان جدید شد.

وی با تاکید بر لزوم معرفی چهره‌های دانشگاهی و علمی کشور به دانشجویان جدیدالورود، تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی برنامه‌ریزی برای دانشجویان جدیدالورود معرفی زندگی و آثار چهره‌های شاخص دانشگاهی و مفاخر علمی هر شهر دانشگاهی خواهد بود؛ بنابراین تلاش خواهد شد مفاخر علمی و دانشگاهی شهرهای دانشگاهی کشور در قالب یک کلیپ تصویری به دانشجویان معرفی گردد.

مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم تهیه ویژه‌نامه‌ای مناسب و پرمحتوا را از دیگر محورهای برنامه‌ریزی امسال برای دانشجویان جدیدالورود عنوان کرد و افزود: ویژه‌نامه امسال شامل دو بخش دانشگاهی و ستادی است که محتوای بخش دانشگاهی آن توسط هر دانشگاه و بصورت بومی تهیه می‌شود.

آدمی ادامه داد: پیام رئیس دانشگاه و معاون فرهنگی، معرفی دانشگاه و شهر دانشگاهی، معرفی مفاخر علمی و فرهنگی دانشگاه و شهر دانشگاهی، نقشه دانشگاه و شهر دانشگاهی، خاطرات رئیس، معاون یا چهره‌های علمی دانشگاه از اولین روز ورود به دانشگاه از جمله محتوایی است که توسط دانشگاه‌ها تامین خواهد شد.

مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی به محتوای ستادی ویژه‌نامه دانشجویان جدیدالورود نیز اشاره کرد و گفت: پیام وزیر علوم، مصاحبه معاون فرهنگی و اجتماعی، سخنانی از امام (ره)، مقام معظم رهبری و بزرگان دینی و علمی و خاطرات دانشجویی از بزرگان علمی و دانشگاهی از جمله این مطالب است.

وی در پایان گفت: در این ویژه‌نامه به موضوعاتی نظیر بصیرت اسلامی، آزاداندیشی، گذار از دانش‌آموزی به دانشجویی، تعامل خانواده و دانشگاه، مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، زندگی خوابگاهی، هویت‌یابی دانشجویان، ارتباط دختر و پسر و عفاف و حجاب، اوقات فراغت و مدیریت زمان و مهارت‌های زندگی نیز پرداخته خواهد شد.

کد خبر 178810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز