همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اعلام خبر گسترش تحصیل رشته زبان چینی در 3 دانشگاه شیراز، اصفهان و احتمالاً فردوسی مشهد، گفت: اعزام دانشجویان ایرانی به دانشگاه‌های چینی با شتاب بیشتری انجام می‌شود.

ارسلان قربانی در گفتگو با مهر با یادآوری این موضوع که در حال حاضر تنها در دو دانشگاه شهید بهشتی و تهران امکان تحصیل دانشجوی زبان چینی وجود دارد، گفت: امیدواریم در سال تحصیلی جدید دانشگاه اصفهان با همکاری سایر دانشگاههای غیردولتی غیرانتفاعی از جمله موسسه اشرفی اصفهانی بتواند زبان چینی را در کشور گسترش دهد.

وی با اشاره به جذب دانشجو رشته زبان چینی در سایر دانشگاههای کشور، اعلام کرد که در طولانی مدت نیز دانشگاه شیراز و به احتمال زیاد دانشگاه فردوسی مشهد اقدام به راه اندازی رشته زبان چینی خواهند کرد.

به گفته قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد زبان چینی هم در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

قربانی درباره تدریس رشته زبان چینی به استادان این زبان اشاره و تاکید کرد که هم اکنون از استادان چینی زبان و استادانی که در ایران پیش از این مدرک زبان چینی دریافت کرده اند در دانشگاههای کشور بهره گرفته می شود.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم تا مهرماه سال آینده تمهیدات تازه ای در خصوص جذب استادان زبان چینی اندیشیده می شود زیرا ایران بورسیه زبان چینی در این کشور ندارد.

وی در ادامه اعلام کرد که در آینده نزدیک استادان مدرس رشته زبان چینی باید دارای مدرک دکتری زبان چینی باشند.

قربانی همچنین درباره جذب دانشجوی چینی در کشور اعلام کرد که هر چند جذب دانشجوی چینی در کشور صورت خواهد گرفت اما مشکلات خاص خود را از جمله آموزش زبان فارسی، فرایند ویزا و اراده دانشگاهها در جذب دانشجوی چینی وجود دارد اما اراده دانشگاهها در این زمینه برای وزارت علوم اهمیت فراوان دارد.

قائم مقام وزیر علوم درباره اعزام دانشجویان ایرانی به کشور چین، خاطرنشان کرد که در سال جاری بورسیه کردن دانشجویان ایرانی به کشور چین شتاب بیشتری خواهد گرفت.

کد خبر 177780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز