همشهری آنلاین: مدیرکل برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم از نهایی شدن آیین‌نامه آموزشی دوره‌های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته خبر داد و گفت: این آیین‌نامه برای سال تحصیلی 91-92 به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید قدیمی در نشست مطبوعاتی معاونت آموزشی وزارت علوم افزود: ارتقای کیفیت در دوره‌های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کاهش ماندگاری دانشجویان و تسهیل در تغییر رشته دانشجویان از یک گروه به گروه دیگر و یا از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر از اقدامات مهمی است که در آیین نامه جدید مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: آیین نامه آموزشی کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته حدود 15 سال بود که از تدوین آن می‌گذشت، خوشبختانه در حال حاضر مورد بازنگری قرار گرفته است.

قدیمی در خصوص تغییرات صورت گرفته در بحث کاهش ماندگاری دانشجویان در دانشگاه گفت: در این آیین‌نامه سعی شده است که میانگین دوره کارشناسی، یک ترم کاهش یابد به نحوی که سقف دوره کارشناسی به 4،5 سال کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اگر یک دانشجوی کارشناسی در هر ترم 15 تا 17 واحد درسی را پاس کند می‌تواند به راحتی 9 ترمه درس خود را به پایان برساند.

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم خاطر نشان کرد:‌ در راستای بحث کاهش ماندگاری دانشجویان، شرایط ارائه واحدها در طول ترم افزایش یافته است و همچنین در ترم تابستان نیز تلاش شده است که بیشتر دروس مهارتی به دانشجویان ارائه شود.

وی در خصوص تسهیلات صورت گرفته مبنی بر تغییر رشته دانشجویان، تصریح کرد: در این راستا سعی شده است که تسهیلاتی جهت تغییر رشته دانشجو از یک گروه به گروه دیگر و از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر ایجاد شود و در صورتی که دانشجو شرایط لازم آیین نامه را داشته باشد در کلیه رشته‌ها امکان انتقال برای وی فراهم است.

کد خبر 182366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز