همشهری آنلاین: مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم گفت: همزمان با هفته کتاب، کتابخانه خوابگاه‌ها و خانه‌های فرهنگ دانشگاه‌ها با ارسال کتاب‌هایی به ارزش 2 میلیارد ریال تجهیز می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر جلیل دارا با اعلام این خبر افزود: خوابگاه‌های دانشگاه‌ها مکانی است که دانشجویان مدت زمان زیادی را در آن سپری می کنند لذا لازم است غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان مورد توجه جدی قرار گیرد که در این راستا یکی از مولفه‌های مطلوب غنی‌سازی اوقات فراغت، ترغیب دانشجویان به مطالعه کتاب خواهد بود.

وی تصریح کرد: به همین منظور امسال همزمان با هفته کتاب با مشارکت وزارت ارشاد طرح تجهیز کتابخانه‌های خوابگاه‌ها و خانه‌های فرهنگ دانشگاه‌ها را در دستور کار داریم.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم به دیگر فعالیت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه به مناسبت هفته کتاب اشاره کرد و گفت: با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی 32 ایستگاه مطالعه در برخی از دانشگاه‌ها تاسیس شده که دسترسی دانشجویان به کتاب و کتابخوانی را تسهیل خواهد کرد.

دکتر دارا تصریح کرد: همچنین مبلغ یک میلیارد ریال بن کتاب جهت تقدیر از فعالان فرهنگی دانشگاه‌ها اختصاص یافته است که با توجه به میزان فعالیت دانشگاه‌ها توزیع خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: برگزاری سلسله مسابقات کتابخوانی که تاکنون 3 عنوان از آن برگزار شده و همچنین برپایی نمایشگاه کتاب در دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در هفته کتاب است.

کد خبر 191164

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز