همشهری آنلاین: سخنگوی شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: برخلاف شایعات مطرح شده، حضور دبیرکل سازمان ملل در اجلاس تهران قطعی است.

فارس نوشت: محمدرضا فرقانی سخنگوی شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها اخبار منتشر شده مبنی بر انصراف دبیرکل سازمان ملل از شرکت در اجلاس «نم» در تهران به دلیل اعمال برخی فشارها را غیرواقعی دانست.

وی تصریح کرد: تماس‌ها، درخواست‌ها و فشارها برای عدم شرکت بان کی مون در اجلاس غیرمتعهدها در تهران تأثیری نداشته و دبیرکل سازمان ملل حتماً به تهران می‌آید.

بنا بر این گزارش، برخی رسانه‌های غربی طی روزهای اخیر در اقدامی شیطنت‌آمیز از عدم شرکت دبیرکل سازمان ملل در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران خبر داده بودند که فرقانی سخنگوی اجلاس «نم» با تکذیب این خبر تأکید کرد سفر به تهران در برنامه‌‌های بان کی‌ مون قرار دارد و او حتماً در این اجلاس شرکت می‌کند.

مهر نیز نوشت: فرقانی با اشاره به ارسال دعوتنامه رسمی برای محمد مرسی رئیس جمهور مصر و تماس تلفنی رئیس جمهور کشورمان با مرسی به مناسبت انتخاب وی به ریاست جمهوری مصر و دعوت از وی برای حضور در اجلاس تهران گفت: علاوه بر این یک هیأت بلندپایه از کشورمان، دعوتنامه حضور در اجلاس را به رئیس جمهور مصر در قاهره ارائه کرده، و وی با این دعوت برای حضور در تهران موافقت کرده است.

اجلاس شانزدهم غیرمتعهدها از 5 تا 10 شهریورماه در کشورمان برگزار می‌شود و تاکنون 100 کشور برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کردند که بیش از 40 کشور در عالی‌ترین سطح در نشست حضور خواهند یافت.

کد خبر 181595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز