همشهری آنلاین: سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با اشاره به پیام دبیرکل سازمان ملل به نشست سران عرب در دوحه گفت : بان کی مون در این پیام خواستار یافتن یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه شده است.

به گزارش ایرنا مارتین نسیرکی سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه اظهار داشت بان کی مون در پیام خود تاکید کرده است: جامعه بین المللی نیازمند اقدام فوری برای یک راه حل سیاسی در سوریه می باشد.

نسیرکی افزود : دبیرکل سازمان ملل خواستار راه حلی بر اساس مصالح مردم سوریه و تحقق خواسته های آن هاست.

سازمان ملل در دو سال گذشته بارها خواستار حل سیاسی بحران سوریه و جلوگیری از نظامی کردن آن شده است؛ اما هیچگاه اقدامی جدی برای محکوم کردن ارسال سلاح و نیروهای موسوم به جهادی به آن کشور نکرده است.

دولت سوریه بارها عربستان، قطر و ترکیه را به پشتیبانی از گروه‌های تروریستی درسوریه و عناصر القاعده کرده و می‌گوید این کشورها از افراط گرایان به منظور رسیدن به اهداف خود برای حکومت رژیم در سوریه بهره می‌برند.

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه فاش کرد که سال گذشته دولت‌های عربی و ترکیه با پشتیبانی سازمان سیا 3500 تن سلاح در اختیار مخالفان سوریه قرار داده‌اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده ارسال این محموله‌ها در مقیاس کوچک در اوایل سال 2012 آغاز شده و به طور مداوم تا اواخر پاییز سال گذشته ادامه داشته و در اواخر این سال شدت یافته است.

کد خبر 206329
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز