همشهری آنلاین: ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی در مهمانی که به مناسبت خوشامدگویی به سران کشورهای اسلامی برگزار کرده بود، رئیس جمهور ایران را خطاب کرده و از وی خواست که برود و در کنار او بنشیند. تحلیلگران عربستانی نشستن احمدی‌نژاد در کنار ملک عبدالله را حامل دو پیام مهم دانسته‌اند.

شب گذشته، ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی در مهمانی که به مناسبت خوشامدگویی به سران کشورهای اسلامی، برگزار کرده بود، رئیس جمهور ایران را خطاب کرده و از وی خواست که برود و در کنار او بنشیند.

به گزارش «تابناک»، تحلیلگر تلویزیون عربستان ـ که این مهمانی را پوشش می‌داد ـ گفته است که احمدی‌نژاد نیز آمد و در کنار ملک عبدالله با کت و شلواری تیره قرار گرفت.

عبدالله الچماری در این باره افزود: در نظر گرفتن جای مناسبی برای حضور احمدی‌نژاد در کنار ملک عبدالله، حامل پیام مهمی برای هر دو ملت ایران و البته ملت عربستان است و آن اینکه ملک عبدالله بدین وسیله می‌خواهد اعلام کند، ایران و عربستان دو کشور مسلمان هستند که لازم است، به رغم تفاوت‌ها با هم همکاری داشته باشند.

بنا بر این گزارش، یکی دیگر از کار‌شناسان سعودی در این باره گفته است که دعوت احمدی‌نژاد برای نشستن در کنار پادشاه عربستان سعودی، این پیام را برای رئیس جمهور ایران داشته که اقدامات عربستان در سوریه ضد ایران نیست و ایران باید این موضوع را درک کند.

گفتنی است، در  اجلاس سران، بیش از چهل کشور از مجموع ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی هستند، در حالی که سوریه در این اجلاس غایب است و بررسی اوضاع و بحران این کشور نیز بر این اجلاس سایه افکنده است.

کد خبر 181274
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز