مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، پیش بینی شده بود که سالانه ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید از سوی دولت به شهرتهران تحویل داده شود اما از سهمیه سال ۹۰ هیچ اتوبوسی دریافت نکردیم و از ابتدای امسال نیز اتوبوس جدیدی تحویل داده نشده است.

به گزارش همشهری آنلاین، پیمان سنندجی با بیان این مطلب افزود: بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها که شهرداری تهران نیز برای اجرای آن ‌‌نهایت همکاری را داشت، فشار زیادی به سیستم اتوبوسرانی شهر وارد آمد و ما با افزایش تقاضای سفر مواجه شدیم. در این میان انتظار می‌رفت که حمایت‌ها از توسعه حمل و نقل عمومی بیش از پیش صورت گیرد اما این گونه نشد.

وی ادامه داد: تعداد اتوبوس‌هایی که طی سال‌های اخیر به شهرداری تهران از سوی دولت تحویل داده شده، کاملا مشخص است و می‌توان با یک استعلام تعداد این خودرو‌ها را مشخص کرد.

سنندجی تصریح کرد: ما در سال ۸۹ تعدادی خودروی از سوی دولت دریافت کردیم که بخش دیگری از این سهمیه در سال ۹۰ به ما واگذار شد اما از سهمیه سال ۹۰ هیچ اتوبوسی به شهر تهران واگذار نشد.

وی افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سهمیه اتوبوس‌های شهر تهران را در سال ۹۰ نامشخص اعلام کرده بود و ۱۱۶ دستگاه اتوبوسی که به شهرداری تهران داده شده از سهمیه سال ۸۹ باقی مانده بود. در مجموع می‌توان گفت که در سال ۸۹، ۴۷۳ دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران واگذار شد که بازهم از آنچه مقرر بود سالانه به تهران اختصاص یابد کمتر است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اظهار داشت: در مجموع از سال ۸۵ تا سال ۹۰، ۳۲۷۵ دستگاه اتوبوس به تهران تحویل داده شده است، این درحالیست که اگر دولت براساس طرح جامع عمل می‌کرد و هر سال حداقل ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به تهران تحویل می‌داد تا پایان سال ۹۰ باید دست کم ۶ هزار دستگاه اتوبوس به تهران واگذار می‌شد.

کد خبر 180956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز