همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از حذف تدریجی اتوبوس‌های پولی در پایتخت و جایگزینی اتوبوس‌های دارای کارت خوان خبر داد و گفت: برای دستیابی به این هدف دریافت وجه نقد را در خط یک اتوبوس‌های تندرو (تهرانپارس-آزادی) به طور کلی ممنوع کردیم.

پیمان سنندجی

پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین با بیان اینکه همه اتوبوس‌های شرکت واحد و بخش خصوصی مجهز به سیستم کارت خوان شده‌اند، افزود: علت اینکه برخی از اتوبوس‌های شرکت واحد و بخش خصوصی همچنان از مسافران پول دریافت می‌کنند به دو نکته برمی گردد. اول اینکه برخی از رانندگان هنوز این سیستم را نپذیرفته‌اند و دومین علت هم به برخی مسافران برمی‌گردد که تمایلی به خرید کارت و استفاده از کارت خوان ندارند.

وی ادامه داد: با این حال در خط یک اتوبوس‌های تندرو دریافت وجه نقد را به طور کامل ممنوع کردیم و تاکید داشتیم که مسافران از بلیط کارتی و کارت خوان استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه افزود: هم اکنون یک هزار و 106 گیشه مطبوعات در تهران مجهز به فروش و شارژ بلیط کارتی شده‌اند و گیشه فروش بلیط‌ها را در سطح شهر به طور کامل گسترش داده‌ایم.

پاسخ یه یک ابهام

سنندجی درباره این ابهام که برخی از مسافران عنوان می‌کنند بعضی از کارت خوان‌ها بیش از نرخ مصوبه اتوبوس از کارت مبلغ کم می‌کنند، گفت: این موضوع صحت ندارد، شاید درصد کمی وجود داشته باشد که اگر مسافران با ذکر پلاک اتوبوس آن را به 1888 اعلام کنند، ضمن بازگرداندن مبلغ اضافه به آنها، مشکل را برطرف می‌کنیم.

تمهیدات برای اتوبوس‌هایی که با جمع‌آوری پول وقت مسافران را می‌گیرند

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که برای برخی از اتوبوس‌ها که رانندگان آن اقدام به بستن در عقب اتوبوس و جمع آوری کرایه از بخش آقایان و سپس خانم‌ها می‌کنند و این موضوع موجب اتلاف وقت مسافران می‌شود، چه تمهیداتی اندیشیده‌اید، اظهار داشت:  این مشکل در اغلب خطوط اتوبوسرانی وجود دارد، در تلاش هستیم که در ایستگاه‌های اتوبوس دستگاه کارت خوان بلیط را تعبیه کنیم تا این مشکل برطرف شود؛ به طور مثال در خط هفت اتوبوس این موضوع را دنبال می‌کنیم.

کد خبر 168799
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز