همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اعلام اینکه تمامی اتوبوس‌های شهر تهران به دستگاه‌های کارت خوان بلیت الکترونیک مجهز شده‌اند، گفت: فروش بلیت الکترونیک و شارژ آن در 1146 گیشه مطبوعاتی انجام می‌گیرد.

کارت خوان اتوبوس

پیمان سنندجی با اعلام این خبر افزود:‌ همه اتوبوس‌ها اعم از بخش خصوصی و غیره به دستگاه‌های کارت خوان بلیت الکترونیک مجهز شده‌اند و به طور کل بلیت کاغذی در پایتخت حذف شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه ما شاهد 30 درصد فرار بلیت هستیم و برخی از مسافران هنگام استفاده از اتوبوس بلیت ارائه نمی‌دهند که براین اساس تمهیدات خاصی در نظر گرفته شده تا از این کار نادرست جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به تهران سما گفت: حدود یک سوم از هزینه‌های شرکت واحد اتوبوسرانی باید از طریق فروش بلیت تامین شود که فرار از پرداختن بلیت می‌تواند مشکلاتی را برای خدمات رسانی مناسب اتوبوسرانی ایجاد کند.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل پیش بینی‌هایی صورت گرفته که مجهز شدن ایستگاه‌ها به دستگاه‌های کارت خوان بلیت الکترونیک مانند خط 1 سامانه اتوبوس‌های تندرو و حضور ناظران ویژه یکی از این راهکارها است.

سنندجی تصریح کرد: همچنین از شهروندان تقاضا داریم که در صورت مشاهده خراب بودن یا خاموش بودن دستگاه‌های کارت خوان بلیت الکترونیک موضوع را به سامانه 1888 اطلاع دهند تا رسیدگی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر 168755
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز