همشهری آنلاین: معاون مرکز مطالعات و برنامه ریزی با بیان اینکه تداوم بحران آلودگی هوا سبب ایجاد مشکلات پیش بینی نشده در کشور خواهد شد، گفت: متاسفانه معضل آلودگی هوا به خوبی مورد توجه قرار نگرفته و با وجود مسئولیت‌هایی که برعهده دستگاه‌های مشخص گذاشته شده اما کل این موضوع مورد ابهام قرار دارد.

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، سید محمد مجابی با بیان این مطلب گفت: بحث آلودگی هوا یکی از مباحث مهمی است که بر کیفیت زندگی تاثیر مستقیم دارد و از قانون دوم برنامه پنج ساله جمهوری اسلامی به این موضوع تاکید شده است.

وی افزود: قرار بود آلودگی هوا تا سال ۹۰ به یک شرایط مطلوب از کیفیت هوا برسد اما هنوز شاهدیم که این امر محقق نشده است و این در حالی است که نه تنها آلودگی هوای پایتخت طی سال‌های یادشده رو به بهبود نرفته بلکه شرایط بدتری هم پیدا کرده است.

مجابی با بیان اینکه این شرایط تنها مختص به شهر تهران نیست، تصریح کرد: تمام شهرهای مهم کشور درگیر معضل کیفیت نامطلوب هوا هستند به طوری که بر اساس جداول آلودگی هوا شاهد تعداد روزهای سالم در کشور بسیار کم هستیم.

وی یکی از مباحث مهم در کیفیت زندگی را آلودگی هوا در تهران و سایر کلانشهر‌ها برشمرد و گفت: ریزگرد‌ها معضل دیگری در زمینه آلودگی هواست که در چند سال اخیر به کشور اضافه شده است.

مجابی اظهار کرد: شنیده می‌شود منبع ورود ریزگرد‌ها به کشور، کشورهای همسایه هستند اما مدیریت نامناسب بر حوزه‌های آبخیز کشور، سبب شده در داخل کشور منابع تولید گردو غبار وجود داشته باشد.

معاون فن آوری مرکز مطالعات شهر تهران افزود: متاسفانه معضل آلودگی هوا به خوبی مورد توجه قرار نگرفته و با وجود مسئولیت‌هایی که برعهده دستگاه‌های مشخص گذاشته شده کل این موضوع مورد ابهام قرار دارد.

کد خبر 180669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز