همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود موج جدید گرد و خاک به کشور خبر داد و گفت: گرد و خاک از روز یکشنبه 15 مرداد در تهران سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز سه‌شنبه، جوی پایدار بر کل کشور حاکم بوده که در نتیجه آن آسمانی صاف و آفتابی را برای اکثر نقاط خواهیم داشت.

 وی افزود: از سوی دیگر تا روز دوشنبه به سبب وزش باد شدید بر روی کشور عراق، به تناوب، پدیده باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی در جنوب غرب و برخی نقاط غرب پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی این مدت در شرق و جنوب شرق کشور، بویژه منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک ادامه خواهد داشت.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به اطلاعیه ویژه این سازمان اشاره کرد و گفت: بر این اساس طی روزهای یکشنبه و دوشنبه باد و گرد وخاک به تناوب در استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر و با شدت کمتر در استانهای اصفهان، مرکزی، قزوین و تهران سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود. از سوی دیگر در این مدت نیز به سبب وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور، توفان شن و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی تداوم خواهد داشت.

 وی تصریح کرد: بر این اساس آسمان تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه صاف همراه با غبارصبحگاهی گاهی وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این مدت به 25 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: همچنین در روز یکشنبه استان خوزستان با حداکثر دمای 47 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و چهارمحال و بختیاری نیز با حداقل دمای 10 درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 179842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز