همشهری آنلاین: جمعی از اعضای اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنعت پرورش مرغ گوشتی کشور روز گذشته طی جلسه‌ای که در پارلمان با برخی نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس داشتند بر لزوم اقدام سریع دولت برای کنترل قیمت نهاده ذرت جهت جلوگیری از افزایش مجدد قیمت مرغ در بازار تاکید کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، اعضای اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنعت پرورش مرغ گوشتی کشور در جلسه سه‌شنبه هجدهم مرداد ماه با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از در نظر گرفتن تدابیری سریع برای کنترل قیمت نهاده‌ها در بازار به عنوان اقدامی پیش‌دستانه جهت جلوگیری از افزایش دوباره قیمت مرغ نام بردند.

«حسین مقدم‌نیا» مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران در این باره گفت: متاسفانه قیمت نهاده ذرت از هرکیلوگرم 580 تومان درحال حاضر به 690 تومان رسیده است. با توجه به اینکه در حدود 60 درصد جیره غذایی مرغ گوشتی را ذرت تشکیل می دهد پرورش دهندگان مرغ گوشتی روزانه درحدود 9000 تن ذرت نیاز دارند که اگر به موقع تامین نشود دچار مشکلات بزرگی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه باید با اقدام عاجل خود همانگونه که نهاده کنجاله سویا را در اختیار تولیدکنندگان گذاشتند و موجب شکسته شدن قیمت این نهاده در بازار شدند، نهاده ذرت را به میزان کافی تامین کنند و از افزایش بی رویه قیمت آن در بازار جلوگیری بعمل آورند تا مجددا قیمت تمام شده مرغ در بازار افزایش پیدا نکند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران به مهر گفت: اگر قرار است تا پایان سال درحدود یک میلیون و 900 هزارتن تولید گوشت مرغ داشته باشیم باید مشکل افزایش بی رویه قیمت نهاده ها برطرف شود.

کد خبر 180430
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز