همشهری آنلاین: رجب طیب اردوغان اظهار داشت: اعضای پ.ک.ک با حمایت بشار اسد به دنبال نفوذ به ترکیه از طریق سوریه هستند و ترکیه ممکن است به منظور مقابله با آنها در سوریه دست به اجرای عملیات نظامی بزند.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، نخست‌ وزیر ترکیه در مصاحبه‌ خود با شبکه تلویزیونی AVT ترکیه گفت که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در حال حمایت کردن از سازمان پ.ک.ک در سوریه است و متعاقب آن این سازمان به تدریج در حال ورود تدریجی به ترکیه است.

 اردوغان عنوان داشت: او در شرف قطع روابط خود با پ.ک.ک بود اما اکنون فاش شده که وی از آنها حمایت می‌کند.

 رجب طیب اردوغان حملات بعد از ظهر یکشنبه نیروهای پ.ک.ک به چهار پست دیده‌بانی نظامی ارتش ترکیه در استان‌ هاکاری را شدیدا محکوم کرده و گفت: این گروه تروریستی با حمله به نیروهای امنیتی ترکیه در طول ماه رمضان خصومت خود را با ارزش‌های اخلاقی و ملی ترکیه نشان داد.

 وی همچنین اشاره کرد که سوریه می‌توانسته در پشت پرده این حمله قرار داشته باشد اما توضیح بیشتری در این باره ارائه نداد.

 وی تاکید کرد که گروه‌های تروریستی و دستیاران آنها که برادری، وحدت و صلح در ترکیه را هدف قرار می‌دهند، چیزی بیش از "نقاطی تاریک" در تاریخ نخواهد بود.

 وی در پاسخ به اینکه آیا این احتمال وجود دارد که ترکیه به منظور متوقف کردن نفوذ اعضای پ.ک.ک به اجرای عملیات نظامی در سوریه بپردازد، گفت: چه کسی می‌داند که ما این کار را انجام نخواهیم داد؟ سه واحد نظامی ما در حال اجرای رزمایش در مرز سوریه و ترکیه هستند. مقبره "سلیمان شاه" همچنین بخشی از خاک ترکیه است. ما در مقابل هرگونه عمل اشتباه در قبال این مقبره تماشاچی نخواهیم بود.

 نخست‌ وزیر ترکیه در جریان مصاحبه تلویزیونی خود عنوان داشت که ارتش ترکیه به عملیات نظامی خود در شمال عراق تا زمانی که پ.ک.ک به فعالیت در آنجا ادامه دهد، ادامه خواهد داد.

 اردوغان افزود: ما به عملیات‌های خود ادامه داده و هرگز آن را متوقف نخواهیم کرد. اگر پ.ک.ک به موجودیت خود به عنوان تهدیدی علیه ما ادامه دهد، ما عملیات‌های خود را در شمال عراق اجرا کرده و سپس به ترکیه بازخواهیم گشت.

 اردوغان همچنین در خصوص یک عملیات نظامی در منطقه سمدینلی در استان‌ هاکاری که بیش از یک هفته است که در حال انجام است، اطلاعاتی ارائه کرد.

 وی عنوان داشت از زمان آغاز عملیات تاکنون مجموعا 115 تروریست پ.ک.ک توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. این عملیات هنگامی که تروریست‌ها در یک روستا جاده را مسدود کرده و شروع به بازجویی از روستاییان کردند، آغاز شد. اردوغان گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه در این عملیات چندین سرباز ترکیه کشته‌ شده‌اند را رد کرد.

 به گفته اردوغان، ترکیه در جنگ خود علیه تروریسم سازشکاری نخواهد کرد. وی تاکید کرد: ما به نبرد خود بدون سازشکاری در زمینه قانون، دموکراسی و حقوق بشر ادامه خواهیم داد. راه حل درگیری به زمین گذاشتن سلاح توسط این گروه تروریستی است. نیروهای امنیتی هرگز سلاح‌هایشان را به زمین نمی‌گذارند.

کد خبر 180308
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز