چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) از کشته و زخمی شدن بیش از 350نظامی ترکیه و منهدم شدن پنج بالگرد نظامی ارتش این کشور به‌دست عوامل مسلح این حزب خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، شاخه نظامی پ‌ک‌ک دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مسلح پ‌ک‌ک در طول ماه جولای (ماه میلادی گذشته) بیش از 350نظامی ترکیه را کشته و زخمی کرده‌اند. در این بیانیه‌ همچنین آمده است که نظامیان ترکیه در ‌ماه گذشته، 56 حمله توپخانه‌ای و 38حمله هوایی را علیه پ‌ک‌ک انجام داده‌اند.

در همین حال دیروز وزیر دفاع ترکیه تأکید کرد که ارتش این کشور به‌زودی خشم خود را به پ‌ک‌ک نشان خواهد داد. عصمت ایلماز، وزیر دفاع ترکیه دیروز گفت: پ‌ک‌ک در 30سال اخیر خسارت‌های سنگینی را به ترکیه وارد کرده است. نیروهای مسلح ترکیه نیز در مبارزه با عوامل پ‌ک‌ک به خوبی عمل کرده‌اند اما متأسفانه در این درگیری‌ها شماری از اعضای ارتش نیز کشته شده‌اند.

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: در حال حاضر نیروهای مسلح ترکیه و نیروهای امنیتی برای ریشه‌کن کردن تروریسم از ترکیه در حال رایزنی هستند. در روزهای اخیر نبرد میان ارتش ترکیه با شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک در مرزهای این کشور با عراق شدت گرفته است. این درگیری روابط ترکیه با عراق را هم تحت‌تأثیر خود قرار داده است. در پی سفر هفته گذشته داووداوغلو وزیر خارجه ترکیه به اقلیم کردستان عراق، مقامات بغداد همچنان از این سفر خشمگین هستند و کمیته‌ای تحقیقاتی در این‌باره تشکیل داده‌اند.

کد خبر 180473
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز