مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

گروه شهری: میزان گله‌مندی ونارضایتی شهروندان از مدیریت شهری تهران در سال 1385 رو به کاهش بوده و سیر نزولی داشته است.

علیرضا محمودی رئیس مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری با اعلام این خبر گفت: براساس آمار ثبت شده پیام‌های شهروندان تهرانی در سامانه 1888 شهرداری تهران میزان شکایت آنان از برنامه‌ها و عملکرد فعالیت‌های این سازمان از 94 درصد در اردیبهشت ماه سال‌جاری به 57 درصد در اسفند ماه امسال کاهش پیدا نموده است.

وی افزود: اگرچه رسیدگی به انتظارات و توقعات مردم توسط واحدهای تابعه شهرداری تهران در این روند نزولی مؤثر بوده ولیکن مهم‌ترین عامل آن راه‌اندازی مرکزی به‌نام نظارت همگانی در شهرداری با شماره تلفن 1888 و سایر ابزار ارتباطی برای دریافت نظرات و دیدگاه‌های مردم در قالب انتقاد، شکایت، پیشنهاد و تقدیر بوده است.

محمودی اضافه کرد: شهروندان با طرح خواسته‌ها و گله‌مندی‌های خود از طریق این سامانه بستر مناسبی را برای شناسایی تهدیدها و آسیب‌ها پیرامون مدیران شهری جهت برنامه‌‌ریزی صحیح و بهینه را پدید می‌آورند.

وی با اشاره به این‌که در مقابل کاهش شکایت‌های مردمی، میزان تقدیر و تشکر مردم از شهرداری تهران از زمان راه‌اندازی مرکز 1888 تا اسفند ماه سال‌جاری با حدود 7 درصد افزایش روبه‌رو بوده است خاطرنشان ساخت: این سیر صعودی حاکی از افزایش رضایتمندی شهروندان بوده و دال بر ایجاد زمینه‌های مطلوب برای جلب مشارکت عمومی است.

وی به برخی مصادیق مهم موضوعات مطروحه از سوی مردم پیرامون شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: حوزه مأموریت‌های سامانه 137، توجه بیشتر به امور رفاهی کارکنان، تسریع در امر ساخت‌وساز و اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها، نحوه ارائه خدمات بهتر در حوزه زیباسازی شهر، جمع‌آوری زباله‌ها و... ازجمله مواردی هستند که بالاترین فراوانی پیام‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 18005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز