مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

مهر: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اعلام اینکه طرح جدایی ری از تهران عجولانه است، گفت: البته این طرح در گذشته هم در حوزه تفکیک و مدیریت پایتخت مطرح بود اما قطعا باید مطالعات بیشتری انجام شود؛ چنین اقدامی مثل این است که شمیرانات را هم چون فرمانداری دارد از تهران تفکیک کنیم.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی با بیان این مطلب افزود: به‌هرحال شهر تهران مقوله بسیار مهم و پیچیده‌ای است که نمی‌توان با 9میلیون جمعیت تصمیمات سریع گرفت. وزیر کشور دولت نهم افزود: نباید بدون مطالعات عمیق و پیش‌بینی‌های لازم و کارشناسی تصمیم گرفت. البته این طرح از گذشته هم در حوزه تفکیک، مدیریت پایتخت و مدیریت واحد شهری تهران مطرح بود. ما حتما نیاز داریم مطالعات بیشتری انجام دهیم. طبعا همین الان شمیرانات هم چون فرمانداری دارد می‌تواند تفکیک شود اما مسئله به این سادگی نیست و معادلات چند ده مجهولی دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: همین الان باید به فکر فرودگاه‌ها، زباله‌های تهران، آسیب‌های اجتماعی تهران و غیره باشیم که مشکلاتی جدی است و تنها راه‌حل مدیریت واحد شهری است. سؤال اینجاست که با انتزاع شهرری و شهرداری آیا این خدمات می‌تواند تبادل شود؟ بنده معتقدم باید این طرح با مطالعه دقیق اجرایی شود تا با راهکاری عمیق، پیش برنده و راهگشا همراه باشد.

 

کد خبر 179491
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز