مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: نخستین پروژه بزرگراهی دو سطحی در بخش جنوبی بزرگراه یادگار امام(ره) هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد و باغ موزه قصر نیز تا 17 شهریور گشوده می شود.

شهر معماری

دیروز سیدمحمد هادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران به همراه جمع 80نفره از خبرنگاران و عکاسان خبری رسانه‌های گروهی از آخرین مراحل بازسازی باغ موزه قصر بازدید کردند و در پایان این بازدید نیز نشست خبری سخنگوی شهرداری تهران با خبرنگاران برگزار شد.
در این نشست ایازی ضمن اعلام خبر بهره‌برداری از ضلع جنوبی بزرگراه یادگار امام(ره) گفت: این بزرگراه در دوسطح منفی یک (تندرو) و همسطح به طول دو کیلومتر از پنج تقاطع طوس، دامپزشکی، دستغیب و امام خمینی عبور می‌کند و می‌تواند تأثیرات بسیار خوبی در حل مشکلات ترافیکی آن منطقه داشته باشد.

به گزارش همشهری یکی از مهم‌ترین محورهای دیروز سخنان هادی ایازی با خبرنگاران اختصاص به اقدامات شهرداری تهران برای مناسبت‌های در پیش‌رو مثل روز جهانی قدس، عید سعید فطر و اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد داشت. وی دراین باره گفت: امسال شهرداری تهران به واسطه بیداری اسلامی که خیلی از کشورهای منطقه را دربرگرفته درنظر دارد در برپایی روز جهانی قدس اهتمام بیشتری از خود نشان دهد.

بنابراین برنامه‌ریزی کردیم تا زمینه حضور شهروندان را بیشتر فراهم‌سازیم. به همین مناسبت ایستگاه فرهنگی در پارک دانشجو از روز دوشنبه تا جمعه برنامه‌هایی با محوریت فلسطین و قدس شریف برگزار خواهد کرد و بسته‌های فرهنگی در مساجد شهر شامل پوستر، عکس و موضوعاتی از این قبیل توزیع خواهد شد.ایازی ادامه داد: علاوه براین مجموعه مؤسسه همشهری نیز در قالب مجلات و انتشار ویژه نامه مطالب مختلفی درباره روز جهانی قدس خواهد داشت که در مسیر راهپیمایی بین مردم توزیع خواهد شد.

همچنین به مناسبت عید سعید فطر کار طراحی و زیبا‌سازی‌ اطراف دانشگاه تهران از سوی شهرداری تهران به انجام خواهد رسید. در این‌باره ایازی گفت: با نصب سیستم‌های LED امکان دسترسی نمازگزاران به خطبه‌های نماز عید فراهم خواهد شد. علاوه براین از سوی مناطق 22گانه شهرتهران 22ایستگاه فرهنگی و صلواتی در اطراف محل برگزاری نماز راه‌اندازی خواهد شد. علاوه براین فضا‌سازی‌ سیمای شهر با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی با محوریت نماز عید سعید فطر و روز قدس، نقل و انتقال نمازگزاران با مترو، ‌اتوبوس و تاکسی از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری در روز عید سعید فطر است.

درباره برپایی اجلاس سران غیرمتعهد‌ها نیز سخنگوی شهرداری تهران از پیش‌بینی برنامه‌های متعدد با 19محور فرهنگی و اجتماعی سخن گفت و افزود: برپایی این اجلاس به مثابه یک رویداد تاریخی و خیلی مهم برای کشور است اما مجموعه مراکز فرهنگی و گردشگری ما اعم از باغ موزه دفاع‌مقدس، باغ موزه قصر، بوستان جوانمردان، بوستان آبشار و جشنواره اقوام به همین مناسبت برنامه‌های متعدد اجرا خواهند کرد و آماده میزبانی میهمانان این اجلاس خواهند بود و سامانه‌های نشاط نیزدر سطح بوستان‌های شهر، فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ محلات و سرای محلات هر یک به برنامه‌های خود ادامه خواهند داد.

یکی دیگر از سؤالات مطروحه اختصاص به زمان افتتاح باغ کتاب تهران، باغ موزه قصر و مرکز نمایش‌های آیینی تهران داشت دراین باره ایازی گفت: باغ کتاب تهران بزرگ‌ترین مجموعه کتاب در سطح جهان است که غیراز فضاهای بیرونی سالن‌ها 65هزار متر زیربنا دارد و ظرف سال‌جاری حتما به بهره‌برداری می‌رسد در مورد باغ موزه قصر نیز درنظر داریم تا 17شهریورکار بهره‌برداری آن را به پایان برسانیم و مرکز نمایش‌های آیینی نیز تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به لزوم تأمین اعتبار از سوی دولت برای خروج پادگان‌ها از فضای عمومی شهر اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در حال مذاکره با ارتش در مورد ساخت ادامه بزرگراه همت به سمت غرب تا وردآورد هستیم که در این مسیر چند مرکز آموزش نظامی وجود دارد و توافق‌های اولیه برای تخلیه این مراکز نیز انجام شده است.

تور بازدید خبرنگاران از باغ موزه قصر

دیروز جمعی از خبرنگاران رسانه‌های دیداری و نوشتاری همراه با سیدمحمد هادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران از مراحل نهایی بازسازی باغ موزه قصر شامل ساختمان اصلی، زورخانه زندان قصر، چهار کریدور اصلی این زندان، سلول‌های انفرادی و عمومی زندان قصر، محل ثبت خاطرات تاریخی، قنات زندان، گرمابه، مسجد زندان، ساختمان شماره یک زندان و بند زندانیان سیاسی، محل ملاقات عمومی زندان، حیاط اصلی، هواخوری و محل نگهداری مبارزان ویژه زندان قصر‌ بازدید کردند.

در این‌باره ایازی اظهار کرد: یکی از وظایف مدیران شهری این است که کشتارگاه‌ها، زندان‌ها، مراکز آموزش نظامی و پادگان‌ها را به مراکز فرهنگی تبدیل کنند به همین دلیل شهرداری تهران به‌دلیل مشکلاتی که زندان قصر برای مردم این منطقه ایجادکرده بود و درخواست مردم برای انتقال این زندان به خارج شهر درصدد تبدیل آن به مرکز فرهنگی برآمد.

ایازی افزود: در قسمت شرقی زندان سابق قصر میدان میوه و تره‌بار احداث شده و بخشی از آن نیز برای ایجاد مراکز نمایش مانند مرکز نمایش ایرانشهر تملک یافته که به‌زودی احداث می‌شود. همچنین در این مکان احداث پارکینگ طبقاتی درنظر گرفته شده است.

کد خبر 181033
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز