گروه شهری: طرح جدایی ری از تهران که از سوی مسئولان دولتی مطرح شد و واکنش کارشناسان و اعضای شورای شهر تهران را به‌دنبال داشت، این بار از سوی شهروندان ری مورد اعتراض قرارگرفت تا آنها هم در برابر تصمیم‌گیری دولتی‌ها، بنرها و پلاکاردهای خود را در معابر شهر‌ری نصب کنند.

به گزارش سایت خبری شهر، صبح روز گذشته بیش از ده‌ها بنر و پلاکارد توسط مردم شهرری در اعتراض به جدایی از تهران در میادین و معابر اصلی منطقه 20نصب شد. البته اگر چه این بنرها به سرعت از سوی نیروهای فرمانداری شهرری جمع‌آوری شد اما بسیاری از دیگر شهروندان نیز متن این تابلوها را دیدند. در یکی از بنرهای نصب‌شده آمده بود: ما کسبه ری، جدایی ری از تهران را مغایر با منافع مردم شهیدپرور این شهر مذهبی و تاریخی می‌دانیم. در اطلاعیه دیگری هم نوشته شده بود: جدایی ری، قبله تهران هویت اجتماعی و فرهنگی این جامعه را مختل و نتایج زیانباری را به‌دنبال خواهد داشت.

البته به‌دنبال اعتراضات مردمی نسبت به جدایی شهرری از تهران، شورایاری‌های منطقه 20نیز جمع‌آوری بنر‌های اعتراضی مردم را نوعی بی‌احترامی به‌نظرات مردم شهرری دانستند. در همین زمینه علیرضا باقری، دبیر مجمع مشورتی شورایاری‌های منطقه20 تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهر گفت: هم‌اکنون به تمام مسئولان نامه نوشته‌ایم و با بیان پیامدها و مشکلات و اعتراض به تصمیم دولت برای جداسازی ری از تهران، خواستار جلوگیری از این اقدام شده‌ایم. وی افزود: این نامه‌ها شنبه، هفتم مردادماه ارسال شده است و هم‌اکنون منتظر جواب هستیم.

باقری در مورد اینکه بنابر ادعای استانداری شهرری از حرم و بهشت زهرا(س) نیز درآمد دارد، گفت: درآمدهای حاصل از بهشت‌زهرا(س) و پالایشگاه تهران به جیب شهرداری باقرشهر می‌رود و منطقه20 سهمی از این درآمدها ندارد. وی افزود: شهرری از کارخانه‌های اطراف نیز تنها پنج‌میلیارد تومان درآمد دارد. البته مسئولان دولتی بهتر است امیدی به درآمد حاصل از این مراکز نداشته باشند، چرا که به‌دلیل بی‌توجهی‌های دولت به بخش تولید، هم‌اکنون تعداد زیادی از این کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند.

دیگر عضو مجمع مشورتی دبیران شورایاری‌های محله‌های 22گانه منطقه 20شهرداری نیز با اشاره به سوابق جدایی ری از تهران و عواقب آن گفت: با تکرار این موضوع بار دیگر شهرری تکه‌تکه می‌شود. امیرعلی محبی در مورد طرح جدایی ری از تهران اظهار داشت: شهرری تاکنون دو مرتبه در سال‌های 54 و60 ازتهران جدا شده و مسئولان سعی کرده‌اند با ایجاد فرمانداری، تشکیلات جداگانه‌ای برای این شهر ایجاد کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه بعد از ایجاد این تشیکلات، شهرستان ری به تکه‌های مختلفی تقسیم شد که در این رابطه می‌توان به جدایی بخش‌هایی مانند اسلامشهر، چهاردانگه و قسمت‌هایی از شمال ری اشاره کرد. اکنون نیز قسمت‌های دیگری از شهر مانند مرتضی‌گرد جدا شده و زمین‌های مرغوب کشاورزی آن به‌صورت غیرمجاز تبدیل به بافت مسکونی شده است.

کد خبر 179198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز