دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرفداران ناراضی رقابت‌های المپیک روز یکشنبه به خاطر نامرئی بودن و غیر قابل مشاهده بودن مشعل المپیک از خارج از ورزشگاه المپیک لندن،‌ سازمان‌دهنگان برگزاری این دور از رقابت‌ها را به باد انتقاد گرفتند.

مشعل المپیک

مشعل المپیک روز جمعه طی مراسمی ویژه و جالب توجه روشن شد اما هیچ‌کس از خارج از ورزشگاه المپیک لندن قادر به دیدن این مشعل نیست زیرا مشعل در بخش درونی ورزشگاه نصب شده‌است.

بسیاری از افرادی که مسیر‌های طولانی را برای دیدن رقابت‌های المپیک به بریتانیا سفر کرده‌اند از اینکه امکان دیدن مشعل بازی‌ها وجود ندارد ناراضی هستند. این مشعل از قطعات شاخه‌مانندی ساخته شده است و پس از اینکه هفت ورزشکار جوان این شاخه‌ها را مشتعل کردند،‌ شاخه‌ها در کنار یکدیگر جمع شده و یک مشعل یکپارچه به وجود آوردند. اما برخلاف مشعل المپیک پکن،‌این مشعل در گوشه‌ای از ورزشگاه المپیک لندن قرار گرفته و به دلیل مرتفع نبودن آن،‌امکان دیدنش از خارج از ورزشگاه وجود ندارد.

مشعل المپیک

بودجه ویژه برگزاری رقابت‌های المپیک لندن به دلیل بحران اقتصادی این کشور کاسته شده اما هنوز مشخص نیست این کم شدن بودجه ارتباطی با جایگاه قرار گیری مشعل المپیک دارد یا خیر. تنها افرادی که می‌توانند این مشعل زیبا را به چشم ببینند افرادی هستند که شانس خریداری بلیط رقابت‌های دو و میدانی را داشته‌اند.

مشعل المپیک لندن ساخته طراحی به نام توماس هیثرویک بوده و به نشانه 204 کشوری که در رقابت‌ها حضور دارند،‌ از 204 شاخه فولادی منتهی به مخازن کاسه‌ای شکل مسی تشکیل شده است. ارتفاع این مشعل 7.62 متر بوده و وزن آن 15 هزار 875 کیلوگرم است. در انتهای بازی‌ها ،‌این مشعل از یکدیگر تجزیه شده و هر شاخه آن به کشورهایی اهدا خواهد شد که در رقابت‌ها حضور داشته‌اند.

کد خبر 179256
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز