مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی شهرداری تهران از تدوین طرح ویژه‌ای برای «جمع‌آوری متکدیان» به منظور آماده‌سازی فضای پایتخت برای برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد خبر داد.

سید محمدهادی ایازی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه مشترکی با معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کشور، اظهار کرد: بر اساس نتایج این جلسه مقرر شده که کمیته مشترکی برای پاکسازی چهره شهر از آسیب‌های اجتماعی متکدیان و بی‌خانمان‌ها تشکیل شود که در این کمیته شهرداری تهران نیز در کنار دیگر دستگاه‌های مسوول حضور دارد.

وی خاطر نشان کرد: در این کمیته طرح ویژه‌ای به منظور پیگیری جدی‌تر مسئله متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها و جمع‌آوری آنها از سطح شهر تا هنگام فرا رسیدن ایام برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در شهریور ماه، تدوین و به اجرا گذاشته خواهد شد.

ایازی در ادامه با اشاره به مشکل کمبود ظرفیت مراکز بهزیستی، اظهار کرد: شهرداری مسولیت خود در زمینه جمع‌آوری را به طور کامل انجام می‌دهد، اما متکدیان به موقع از سوی دستگاه‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شوند و به همین دلیل دوباره به خیابان بازمی‌گردند.

وی تاکید کرد: از دولت درخواست شده که ظرفیت مراکز حمایتی به ویژه بهزیستی افزایش یابد تا شاهد بازگشت متکدیان و بی‌خانمان‌ها به سطح شهر نباشیم.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه کمتر از 10 درصد افراد جمع‌آوری شده توسط ضابطان شهرداری تهران اتباع بیگانه هستند، اظهار کرد: مشکل اتباع بیگانه جدی نیست و هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور و پلیس برای ساماندهی این افراد انجام شده است.

کد خبر 178874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز