مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: به گفته شهردار مشهد احداث پنج پارک موضوعی خاص در مناطق مختلف مشهد در دستور کار مدیریت شهری مشهد قرار گرفته است تا ضمن جذب مخاطب، حین بازدید مفاهیم متنوعی علاوه بر طراوت و تازگی طبیعت را به بازدید‌کننده منتقل کند.

pejman mashhad

سید محمد پژمان با اشاره به احداث بوستان متحرک گفت: در حال حاضر احداث پنج پارک موضوعی دانش، گل‌ها، متحرک، مینیاتوری و گیاه‌شناسی در دستورکار قرار گرفته است. وی با اشاره به احداث نخستین پارک متحرک جهان در مشهد بیان داشت: این پارک با مساحت 2.6هکتار در منطقه 10شهرداری مشهد احداث خواهد شد.

پژمان تصریح کرد: اجرا و احداث پارک‌های موضوعی ازجمله پارک متحرک با مضامین آموزشی، فرهنگی و. . . ادغام شده است. شهردار مشهد با اشاره به اهداف احداث پارک موضوعی متحرک بیان داشت: طراحی فضای سبز با هدف ایجاد تجربه فضایی در بازه‌های زمانی مشخص، استفاده متفاوت از عناصر طبیعی به‌منظور ایجاد حس حرکت، استفاده از گذرگاه‌های گیاهی با مشخصه‌های متفاوت و. . . ازجمله اهداف احداث این پارک است. وی اضافه کرد: حرکت برخی المان‌ها، مبلمان و چشم‌اندازهای گیاهی نیز از مهم‌ترین بخش‌های این پارک به شمار می‌روند. پژمان با اشاره به تعریف اولیه پارک متحرک گفت: در این پارک بازدید‌کنندگان در بازه زمانی مشخص فضایی را تجربه می‌کنند که برخی از عناصر آن جابه‌جا می‌شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه این پارک از 15بخش تشکیل شده است تصریح کرد: فضای نشیمن، آمفی تئاتر، فضای بازی آبی، مونوریل، مسیر سلامت، غار آبی، آسیاب‌آبی و... ازجمله بخش‌های این پارک است.

کد خبر 178858
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز