همشهری آنلاین: در سخنرانی خود در سازمان ملل آغاز و پایان سخنانم با نام امام بود که برخی‌ها اعلام می‌کردند، بسیاری از افرادی که در آنجا حضور دارند این موضوع را نمی‌فهمند اما در سال‌های اخیر دیدیم که ذکر نام امام چه تاثیری داشته است.

رییس جمهور با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) گفت: هنوز در ابتدای راه هستیم؛ زیرا این جشنواره ظرفیت‌های عظیمی دارد که می‌توان با آن در راستای ارتقای توجه و شناخت حقیقت وجودی امام در عالم هستی گام برداشت.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد شامگاه شنبه همزمان با شب میلاد با برکت حضرت امام رضا (ع) در اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: امام تجلی تام و تمام حقیقت عالم است و هر قدر ما در عناوین دقیق‌تر شویم، مطمئنا در شناخت امام به ما کمک خواهد کرد و هر قدر تلاش ها برای شناخت بهتر امام در قالب هنری پیگیری و عرضه شود، مطمئناً ماندگارتر خواهد بود.

رییس جمهور با طرح این سوال که چرا فلسفه وجودی امام مهم است و چرا خداوند از ابناء بشر عهد بر میثاق با امام گرفت؟ افزود: امام مهم است، برای اینکه انسان مهم است، تردیدی نیست که مهم‌ترین موضوع خلقت، آفرینش انسان است، زیرا اگر انسان را از آفرینش بگیریم، چیزی باقی نمی‌ماند.

احمدی نژاد تصریح کرد: انسان موجودی است که خداوند پس از خلق آن به تمام ملائک دستور داد، در برابر او سجده کنند، در حالی که سجده به غیر خدا حرام است.

رییس جمهور با بیان اینکه خداوند همه این عالم را برای انسان و انسان را برای خود خلق کرد، گفت: خداوند انسان را در متن پستی خلق کرد، اما نپسندید که او در این پستی بماند و ظرفیت انسان را تا حدی بالا قرار داده است که تجلی خود او بر روی زمین باشد و به عبارتی دیگر خلیفةالهی کند.

احمدی نژاد با بیان اینکه انسان باید تلاش کند تا به مقام خلیفةالهی برسد، گفت: انسان در این راه ابتدا باید مقام خلیفةالهی را بشناسد، یعنی خدا را بشناسد و لازمه این امر این است که ابتدا خود را بشناسد و در آن راه اصلی گام بردارد.

رییس جمهور افزود: محال است خداوند مسئولیتی را برای مخلوق خود تعیین کرده باشد اما اسبابی برای ادای آن فراهم نکند؛ این از عدل خدا به دور است.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه باید خداوند را از نشانه‌های او شناخت و همه موجودیت عالم تجلی گاه آیات خداوند هستند، آن هم براساس موجودیت خودشان، گفت: انسان بالاترین آیه خداوند است اما این انسان کامل است که می‌تواند راهنمای انسان بوده و بشر را به اوج کمال برساند.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه شناخت واقعی خداوند فقط از سوی انسان کامل میسر است، گفت: اگر انسان کامل در جهان نباشد، راهی برای شناخت خدا وجود نخواهد داشت، البته می‌شود خدا را اثبات کرد، اما نمی‌شود او را شناخت، بنابراین در این راه ابتدا باید ما خودمان را بشناسیم و در این راستا نیازمند شناخت انسان کامل هستیم، زیرا حقیقت انسان را جز با انسان کامل نمی‌توان دریافت.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه عینیت و صراط مستقیم چیست؟ گفت: عینیت و صراط مستقیم، انسان کامل است، چون تنها کسی که می‌تواند راهنما باشد، همان انسان کامل است.
رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه خداوند انسان کامل را خلق کرده است تا تجلی همه اسماء الهی باشد، گفت: ما جز شناخت امام، نمی‌توانیم دریافتی از خداوند داشته باشیم و وقتی امام را زیارت می‌کنیم در اصل خدا را زیارت می‌کنیم، بنابراین زیارت امام، انسان را به خداوند نزدیک می‌کند.

احمدی نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه هر کس با حقیقت امام آشنا شود، عاشق او خواهد شد، گفت: محال است کسی که فطرت خود را سرکوب نکرده باشد، امام را زیارت کند و عاشق او نشود. اگر حقیقت وجود امام رضا را برای هفت میلیارد جمعیت جهان درست تعریف کنیم، همگان عاشق او خواهند شد.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه چرا امام، امام شد، گفت: این انتخاب خداست و خداوند ویژگی‌های امام را معرفی می‌کند که مهمترین این ویژگی‌ها، عبد بودن است.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه همه بندگی، اوج عظمت انسان بر روی زمین است، به موضوع آزادی اشاره کرد و گفت: آزادی یک مطالبه و آرزوی تاریخی انسان‌هاست، نمی توان کسی را پیدا کرد که به دنبال آزادی نباشد، از سوی دیگر تنها راه رسیدن به آزادی مطلق عبارت است از بندگی مطلق و از این رو امامان آمدند تا انسان را آزاد کنند، چون خود آزادترین انسان‌ها و بنده‌ترین بندگان خدا هستند.

رییس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه امام اوج معرفت است، گفت: ما معرفت و نوری غیر از وجود امام نداریم و از سوی دیگر امام واسطه فیض و رحمت خداست. امام اوج معرفت است و هیچ کس را در عالم هستی مهم‌تر و بالاتر از خدا نمی‌شناسد.

احمدی نژاد با بیان اینکه امام عین عدالت است، گفت: امام در درون خود عدالت کامل و تجلی آن است؛ امام عینیت عدالت و هدایت است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بزرگترین نتیجه زیارت امام رضا (ع) باید متصل شدن به امام و انسان کامل باشد، گفت:‌ امروز وارث همه خوبی‌های عالم امام عصر (عج) است، بنابراین باید از معرفت امام رضا (ع) به امام عصر (عج) متصل شویم. خدا را سپاسگزاریم که معرفت امام در جمهوری اسلامی ایران رو به گسترش است و افق نگاه به امام و عظمت او تنها در راستای برآورده شدن حوائج فردی نیست. امروز در هر کجای عالم سخن از امام رضا (ع) به گوش می‌رسد، باید در زندگی انسان‌ها تاثیر گذاشته و به شناخت بیشتر امام عصر (عج) ختم شود.

احمدی نژاد در ادامه به ذکر نام امام در سازمان ملل در سخنرانی های خود اشاره کرد و گفت: در سخنرانی خود در سازمان ملل آغاز و پایان سخنانم با نام امام بود که برخی‌ها اعلام می‌کردند، بسیاری از افرادی که در آنجا حضور دارند این موضوع را نمی‌فهمند اما در سال‌های اخیر دیدیم که ذکر نام امام چه تاثیری داشته است.

رییس جمهور با بیان اینکه برای اصلاح وضع موجود هیچ گزینه‌ای جز حاکمیت امام زمان وجود ندارد، گفت: امام زمان برای همه انسان‌ها و همه موجودات عالم است، همانطور که پیامبران برای همه انسان‌ها هستند.

رییس جمهور با بیان اینکه اگر عدالت حقیقی در جهان برپا بود، میلیاردها انسانی که آمدند و رفتند، طعم انسانیت را می‌چشیدند، اظهار داشت: امروز وظیفه ما این است که برای جایگزینی حاکمیت امام عصر (عج‌) به جای وضع موجود، تلاش کنیم.

رییس جمهور تاکید کرد: نظم فعلی رفتنی است و باید جایگزین آن را ارائه کنیم و مدل جایگزین غیر از حکومت امام عصر (عج) نیست.

احمدی نژاد گفت: روحانیون مسیحی نمی‌توانند دم از حضرت مسیح بزنند، اما در برابر ظلم، تبعیض و کشتار انسان‌ها سکوت کنند.

کد خبر 147909
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز