همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: مشهد امسال با هنر نمایی هنرمندانش غوغا کرد.

مشهد از دیرباز مهد هنر و فرهنگ بوده است. خطه‌ هنرخیز و هنرپرور. شاعران، دانشمندان و عرفای بزرگی از این سرزمین برخاسته‌اند و نام آنها در تاریخ این سرزمین جاودانه است.

 از بزرگان این سرزمین همین بس که نام فردوسی را بربلند مرتبه ترین قله ادبیات جهان نوشته‌اند.

عظیم‌ترین و با شکوه‌ترین اماکن مذهبی ایران و جهان آنهاییست که در آن دین و هنر اسلامی به هم پیوند خورده‌است و در این محل، چه بسا که هنرمندان، عمرشان را برای ساختن مناره یا ایجاد محرابی به پایان رسانده باشند واکنون تلاش آنان و همت والایشان برگوشه گوشه شهر نمایان است.

فرهنگ و هنر مشهد مدیون دست هنرمندانی است که از زمان‌های بسیار دور در این امر همت گماشتند و مشهد را مهد فرهنگ و هنر تبدیل کردند.

مشهد

مشهد

سوغات مشهد

صنایع دستی، مشهد نیز شهره عام وخاص است. از فرش‌های دست باف، گلیم و جاجیم‌های الوان، پارچه‌های الوان، پارچه‌های متنوع، سنگ تراشی و قلم زنی روی سنگ، ساخت ظروف از سنگ هر کاره، پاپیه ماشه قلم زنی روی فلزات، پخت انواع کاشی هفت رنگ و معرق، معرق روی چوب، پیله کشی ابریشم، فیروزه تراشی، عقیق سازی، ساخت جواهرآلات و ابریشم بافی، نقاشی روی چرم، سفال و سرامیک سازی، تراش روی شیشه، مینا کاری، منبت کاری روی چوب و...

 

مشهد

 

مشهد

سنت کهن مردم خراسان

امروز یعنی سال 1391 این مشهد است که هم همچون گذشته درقلب فرهنگ وهنر درعرصه‌ای به بزرگی این عالم می‌درخشد. درخششی که حاصل کار و زحمت مردم هنرپرور، هنرمندان واهالی فرهنگ وهنر است.

امسال هنرمندان، مشهد را موزه کردند. آنها با اِلِمان‌های نوروزی، سطح شهر را ‌برای مسافران و مردم شهر آراستند.

عکس‌های انتخابی تنها برخی از نمادهای بکار رفته در میادین مختلف شهر هستند، ببینید و لذت ببرید. آفرین بر شما هنرمندان ایران زمین.

http://news.mashhad.ir/

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶