مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: طرح زوج و فرد برای مدیریت ترافیک از 26 اسفند تا 12 فروردین در مشهد اجرایی می‌شود.

mashhad

به گزارش  مهر، محمد حسین فروزان مهر، در جلسه شورای ترافیک اظهار کرد: طرح زوج و فرد 26 اسفند تا 12 فروردین از 7 صبح تا 21 در مشهد اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به معضل ترافیک در مشهد گفت: باید با همدلی میان دستگاه‌ها معضل ترافیکی را که سبب آزار زائران و مجاوران می شود برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: اصل یکپارچه سازی و مدیریت شهری در حوزه ترافیک موثر است اما این اصل در تمامی حوزه‌ها اگر با قوانین بالادستی هماهنگ نباشد کار دشوار خواهد شد بنابرانی باید توجه جدی به این مقوله داشت.

کاهش معضل ترافیکی مشهد نیازمند کار تیمی وی‍ژه است

وی تصریح کرد: ترافیک این شهر باید با توجه به اقتضائات زمانی، مکانی، فرهنگی و اجتماعی سنجیده شود چرا که ترافیک پایتخت معنوی به لحاظ جمعیت و رفت و آمد با هیچ شهری قابل قیاس نیست.

استاندار خراسان رضوی با بیان مطلب فوق افزود: مقابله و کاهش معضل ترافیکی مشهد نیازمند کار تیمی وی‍ژه است و نمی‌شود نسخه واحدی در این زمینه به کار بست و تاکید داشت که با این قوانین ترافیک مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به جلسه شورای ترافیک اظهار کرد: نیاز است در این جلسه تقسیم کاری میان دستگاه‌ها صورت بگیرد و با توجه به در پیش بودن نوروز و زمان افزایش مسافران و زائران برنامه و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

فروزان مهر در خصوص مدیریت یکپارچه ترافیکی عنوان کرد: اجرای طرح مدیریت یکپارچه ترافیکی باید از طریق لایحه دولت پیگیری و با مطالعات کافی هرچه سریع تر در مشهد اجرایی شود.

مطالعات پیش‌نویس قوانین در حوزه ترافیک تقدیم دولت شود

وی با بیان اینکه اکنون ضروری است مطالعات پیش‌نویس برخی قوانین که در حوزه ترافیک نیاز بوده تقدیم دولت شود، افزود: در اجرای برنامه‌های ترافیکی اگر هماهنگی بین دستگاه‌ها نباشد منجر به هم‌افزایی نخواهد شد.

وی بیان کرد: ایام نوروز در قالب تقسیم کار با مکانیزم‌های شورای ترافیک وضعیت روان سازی و توسعه حمل و نقل عمومی صورت می پذیرد.

فروزان مهر با تاکید بر اینکه حوزه حمل و نقل عمومی نسبت به گذشته فعال‌تر شود، افزود: در بحث توزیع ناوگان باید متناسب با جمعیت و تقاضای مسافران اقدام کرد و مکان‌های پر تردد را به خوبی پوشش داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: در زمینه مباحث ترافیکی باید اطلاع رسانی نیز صورت گیرد و در مبادی ورودی استان بروشورهایی چاپ و آخرین آمار ترافیکی گزارش شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اصناف نیز بیان کرد: این شهر بین‌المللی است بنابراین باید در ایام نوروز محدودیت برای زمان کار اصناف مدیریت شود.

کد خبر 203035
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز