مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ویژه نامه نوروز 1386 روزنامه همشهری متشر شد.

این ویژه نامه به بخش‌های سیاست، شهری، بین‌الملل، ادبیات، اقتصاد، سینما، تئاتر وتلویزیون، رسانه، ورزش، دانش وسلامت، حوادث، عکس سال وداستان، اختصاص یافته است.

بخش سیاست این ویژه‌نامه شامل مطالب متنوع و مصاحبه‌های خواندنی است از جمله این مطالب می‌توان به مصاحبه با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره خاطرات منتشر نشده وی از نوروز سال 1363، مصاحبه اختصاصی با غلامحسین الهام سخنگوی دولت و وزیر دادگستری درباره رییس جمهوری، خلاصه‌ای از زندگینامه دکتر محمود احمدی نژاد، مصاحبه با سید مجتبی ثمره هاشمی مشاور عالی رییس جمهوری و فراز‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری درباره انتخابات 24 آذر اشاره کرد.

بخش شهری هم شامل موضوعات متنوع وجذابی از جمله گفت و گوی اختصاصی با محمد باقر قالیباف شهردار تهران، گفت وگو با مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران و گزارش‌هایی درباره طرح تردد خودروهای زوج و فرد در محدوده طرح ترافیک، تونل رسالت و برج میلاد است.

در بخش بین الملل نیز می‌توان به مصاحبه ویژه روزنامه همشهری با سید حسن نصر‌الله دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت وگو با نبیه بری رییس مجلس نمایندگان لبنان و امیل لحود رییس جمهوری لبنان اشاره داشت. گزارشی درباره اعدام صدام دیکتاتور سابق عراق و شمه‌ای از رویداد‌های زمان حکومت وی نیز در این بخش به چشم می‌خورد.

گفت و گو با احمد دهقان، تحلیلی انتقادی برجایزه‌های شعر سال 85 ، و گفت و گو با دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ،موضوعاتی هستند که  در بخش ادبیات ارائه شده‌اند.

 مهمترین بخش‌های عرصه اقتصاد اما به گزارشی درباره  فرهاد رهبر رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی، گفت وگو با دکتر محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی تهران و همایش ملی سیاست‌های اصل 44 اختصاص یافته است.

در قسمت سینما؛ آزیتا حاجیان، محمد پیر هادی و دکتر محمود عزیزی درباره پرویز پرستویی یادداشت نوشته‌اند، گزارشی از دیدار صمیمانه رهبر معظم انقلاب با سینما گران، مصاحبه با مسعود ده نمکی کارگردان اخراجی‌ها که در جشنواره فیلم فجر بر پرده‌های سینما اکران شد، نیز در زمره خواندنی ترین مطالب بخش سینما هستند.

بخش رسانه نیز به دکتر یونس شکرخواه سردبیر همشهری آنلاین اختصاص یافته است. دکتر عبد‌الله گیویان دکتر محمدمهدی فرقانی، دکتراحمد توکلی و فریدون صدیقی یادداشت‌هایی پیرامون زندگی حرفه‌ای او نوشته‌اند.

دکتر شکرخواه خود نیز یادداشتی درباره پروفسور کاظم معتمد نژاد پدر ارتباطات ایران به رشته تحریر درآورده است.

از دیگر مطالب خواندنی در بخش رسانه می‌توان به بررسی پوشش رسانه‌ای اعدام صدام در گفت و گو با مدیرکل اخبار العالم  اشاره کرد.

در بخش تلویزیون اما محمد رضا هنرمند کارگردان مجموعه زیر تیغ از خود و فعالیت حرفه‌ایش  با همشهری سخن گفته است.

نظر سنجی از پیشکسوتان ورزش، روزنامه نگاران و ورزشکاران برجسته درباره افتخار آفرینی‌های ورزش ایران در سال 1385 از جمله مهم‌ترین و خواندنی ترین مطالب ورزشی این ویژه‌نامه است.گزارش‌هایی از حسین رضا زاده قهرمان پرافتخار وزنه‌برداری ایران و علی دایی فوتبالیست و مربی مطرح لیگ برتر و گزارشی درباره علی پروین سایر مطالبی هستند که در بخش ورزشی به آن پرداخته شده است. تعلیق فوتبال ایران در فیفا و بازگشت فوتبال ایران به عرصه بین‌الملل نیز بخش مهمی از بخش ورزشی را به خود اختصاص داده است.

صفحات تئاتر اما به اکبر عبدی و حضور وی بر پرده‌های پرطرفدار نمایش اختصاص یافته است. اکبر عبدی؛ تئاتر اکبر آقا اکتور تئاتر را کارگردانی کرده است.

در قسمت دانش وسلامت نیز به دکتر باقر لاریجانی چهره علمی سال پرداخته شده است. این بخش به فعالیت علمی دکتر باقر لاریجانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، جایی که طرح‌های کشف داروی ایرانی ضد ایدز و ابداع روش ترمیم ضایعات نخاعی به توفیق رسید، اختصاص یافته است. کلونینگ در ایران نیز موضوع  دیگر گزارش بخش علمی است.

اما بخش اخر دانش و سلامت به پیشرفت‌های ایران و تولید کیک زرد در عرصه فناوری صلح آمیز هسته‌ای اختصاص یافته است.

قسمت حوادث ویژه‌نامه همشهری نیز همانگونه که انتظار آن می‌رفت به زندگی پرحادثه شهرام جزایری که به تازگی از زندان فرار کرده و هنوز مجازات را از سر نگذرانده اختصاص یافته است.

در بخش عکس نیز مهم‌ترین تصاویر سال انتخاب شده‌اند تصاویری متنوع که موضوعات مختلفی از قبیل سیاست، اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و ورزش را در برمی‌گیرند.

در قسمت داستان نیز به رمان در دست چاپ محمد(ص) پرداخته شده است، رمان یاس‌های کبود و رمان‌های بال‌های زخمی شاپرک، شلیک و فصلی از زندگی شهید سید علیرضا یاسینی نیز در بخش داستان مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

ویژه‌نامه 192 صفحه‌ای نوروز 86 روزنامه همشهری می‌تواند همراه مناسبی برای تعطیلات نوروزی شما باشد

کد خبر 17878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز