همشهری آنلاین: بیست و پنجمین ایستگاه پایش کیفیت هوا با حضور دکتر روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف و دکتر رشیدی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا در دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شد.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر روستا آزاد در مراسم افتتاح ایستگاه پایش کیفیت هوا در دانشگاه صنعتی شریف از دستاورد  محققان دانشگاه صنعتی شریف در زمینه طراحی و ساخت دستگاهی برای کاهش ذرات آلاینده گرد و غبار خبر داد و گفت: این دستگاه در حد آزمایشگاهی طراحی و ساخته شده است.

دکتر یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا نیز در حاشیه این مراسم گفت: ایستگاه پایش کیفیت هوا در دانشگاه صنعتی شریف دارای دو سامانه سنجش ذرات معلق با قطر  10و 2.5 میکرون است. در این ایستگاه میزان گازهایی مانند مونو اکسید کربن، ازن، دی اکسید گوگرد و مونواکسید نیتروژن سنجش می‌شوند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان این که ذرات معلق یکی از مهم‌ترین موضوعات آلودگی هوا در شهر تهران است، افزود: اگر هوای تهران را با استانداردهای بلند مدت به لحاظ آلاینده‌هایی همچون دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد و ذرات معلق با قطر کمتر از ده میکرون بسنجیم، این آلاینده‌ها از حد استاندارد سالانه بالاتر است.

کد خبر 178680
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز