دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ادامه بارش باران در حداقل 7 استان در نیمه شمالی کشور خبر داد.

باران

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر تداوم بارش باران در شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر است که بر این اساس تا روز سه‌شنبه (10 مرداد) در استان‌های آذربایجان‌ غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 وی با اشاره به این که تا روز پنجشنبه وزش باد و گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور پدیده غالب خواهد بود افزود: همچنین در روز سه‌شنبه به سبب افزایش سرعت باد بر روی عراق، پدیده باد و گرد و خاک در جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نیست. از روز چهارشنبه تا پایان هفته روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور رخ خواهد داد.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز سه‌شنبه کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر، در ارتفاعات بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 26 و 37 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. از سوی دیگر در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت صاف، در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 27 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در روز سه‌شنبه استان خوزستان با حداکثر دمای 49 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی نیز با حداقل دمای 14 درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود.

 به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور دمای هوا در روز چهارشنبه در خوزستان به 50 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 179306
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز