همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران و آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها در استان‌های غرب کشور اخطار داد.

 به گزارش فارس، طبق اطلاعیه شماره 44 سازمان هواشناسی طی یکشنبه ( 8 مرداد) بویژه در عصر و اوایل شب، در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران با رعدوبرق از شدت بیشتری برخوردار است.

more  آشنایی با مضامین تخصصی آب و هوا

 بر این اساس طی این مدت آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها دراین مناطق پیش‌بینی می‌شود. این شرایط با شدت کمتر در استان زنجان و  ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران طی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز پیش‌بینی می‌شود.

 از اواخر یکشنبه و طی روز دوشنبه سرعت وزش باد در استان‌های ایلام، خوزستان، جنوب کرمانشاه، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی افزایش می‌یابد. از این رو پیش‌بینی می‌شود که گردوخاک بطور موقت سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا  دراین مناطق گردد.

طی اوایل هفته دمای هوا درسطح کشور تغییر محسوسی ندارد ولی پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش و دربقیه نقاط کشور به طور نسبی افزایش می‌یابد.

 این افزایش دما طی روزهای پنج شنبه و جمعه در بیشتر نقاط کشور همچنان ادامه می‌یابد.

کد خبر 179062
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز