دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

ندا انتظامی: رقابت سریال‌های‌ ماه رمضان شروع شد.

سریال خداحافظ بچه

 امسال هم همه شبکه‌ها وارد گود مسابقه سریال‌های تلویزیونی شده‌اند و از بین سریال‌های مختلفی که برای پخش در این ایام ساخته بودند، سرانجام یکی را روانه آنتن کردند. شبکه یک سیما سریال «راز پنهان» به تهیه‌کنندگی مجید اوجی و نویسندگی و کارگردانی فلورا سام را هر شب ساعت 22:30 پخش می‌کند. شبکه دو که این روزها به شبکه زندگی تغییر نام داده است، دو سریال را در این ایام پخش می‌کند.

نخست مجموعه تلویزیونی «مثل من مثل تو» به تهیه‌کنندگی داوود قچاق و کارگردانی شاهین باباپور در 30قسمت 25دقیقه‌ای از برنامه‌های گروه کودک و خردسال شبکه دو برای‌ ماه مبارک رمضان است که هر روز ساعت 19:30پخش می‌شود و سریال دیگر این شبکه «چمدان» نام دارد که خسرو ملکان آن را کارگردانی و تهیه کرده است. این سریال در‌ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 23:45 روی آنتن می‌رود. شبکه سه سیما هم مجموعه تلویزیونی «خداحافظ بچه» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی داوود هاشمی را در 30قسمت 30دقیقه‌ای هر شب ساعت 20:55پخش می‌کند و شبکه تهران سری جدید مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را ویژه ‌ماه رمضان به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان و کارگردانی احمد معظمی و محمود معظمی در 30قسمت تهیه، تولید و پخش می‌کند. این مجموعه هر شب ساعت 19پخش خواهد شد.

اما در میان این سریال‌های رنگارنگ دست‌اندرکاران از نکاتی بهره برده‌اند تا مخاطبان را برای دیدن این کارها ترغیب کنند. بازیگران بنام یکی از راه‌های جذب مخاطب است که به‌نظر می‌رسد که این سریال‌ها از این موضوع بهره کافی‌ برده‌اند و فراخور حال و هوای داستان کار، از بازیگران مناسب استفاده کرده‌اند. مانند سال‌های گذشته تیتراژ پایانی سریال‌ها هم سهمی در جذب مخاطب دارد. چند سالی است که تیتراژ مجموعه‌های تلویزیونی به صورت با کلام ساخته می‌شود. امسال پس از سال‌ها صدای ایرج خواجه‌نوری در سریال «چمدان» به همراه احسان فدایی شنیده می‌شود. علی لهراسبی تیتراژ پایانی «خداحافظ بچه» را می‌خواند و تیتراژ پایانی مجموعه تلویزیونی «راز پنهان» با صدای فرزاد فرزین و پیام حصیری همراه است. همه عوامل دست‌به‌دست هم داده‌اند تا مجموعه‌های تلویزیونی‌ماه رمضان دیدنی شوند.

معمولا موسیقی بخش جذابی است که برنامه‌سازان برای جذب مخاطبان بیشتر از آن استفاده می‌کنند. سایت موسیقی ایرانیان اعلام کرده‌است: تیتراژ «ضیافت الهی» ویژه برنامه افطار شبکه دو سیما با صدای آرش قنادی، امیر قنادی و کیارش پوزشی، خواننده‌های گروه موسیقی «سون» پخش شد. اعضای گروه سون به‌تازگی قطعه‌ای با عنوان «آسمونی» برای این برنامه تلویزیونی خوانده‌اند که آهنگسازی، تنظیم و ترانه این قطعه هم توسط خود اعضای گروه انجام شده است. همچنین بنیامین بهادری، خواننده تیتراژ ابتدایی «ماه عسل» ویژه‌برنامه افطار شبکه سه است. این خواننده پاپ به تازگی قطعه‌ای با عنوان «گریه در ماه» برای این برنامه تلویزیونی خوانده است. آهنگسازی این قطعه توسط خود بنیامین انجام شده، تنظیم را نیما وارسته، فرشاد فارسیان و علی منصوری انجام داده‌اند و سرایش ترانه بر عهده فرید احمدی بوده است.

نباید فراموش کرد که حضور بازیگران معروف و البته محبوب به اضافه خوانندگان معروف نسخه ساده‌ای برای جذب مخاطب است. البته در این میان باید ساعت پخش مناسب را اضافه کرد به عواملی که باعث می‌شود موفقیت یک کار تضمین شود. خصوصا که در این چندساله اخیر ثابت شده است که سریال‌های ‌ماه رمضان معمولا با استقبال خوب مخاطبان مواجه می‌شوند، حتی اگر مخاطب با تلویزیون قهر کرده‌باشد اما‌ ماه رمضان زمان خوبی است که مخاطب مجددا پای تلویزیون بنشیند و در این میان او به سریالی روی خوش نشان می‌دهد که به نیاز‌ها و سؤالات امروز جامعه با ساخت خوش و حرفه‌ای پاسخ بدهد و چه زمانی بهتر از این روزها که مخاطب، خود به سمت تلویزیون می‌آید؟

کد خبر 178435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز