چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۲۹
۰ نفر

ترجمه - نگار پدارم: مجموعه دکتر مارتین که این روزها از شبکه تهران پخش می‌شود، یک سریال انگلیسی است که تاکنون 38قسمت آن ساخته شده و در انگلیس پخش شده است اما به‌دلیل محبوبیتی که این سریال در مدتی کوتاه به‌دست آورد، ممکن است سری جدید آن نیز ساخته شود.

سریال دکتر مارتین

برخی دلیل محبوب بودن این سریال پرطرفدار را وجود رگه‌های کمدی در آن می‌دانند، در حالی‌که یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این سریال در انگلیس و حتی در ایران، کارگردانی قوی و فیلمبرداری حرفه‌ای و بازی بازیگری محبوب به نام مارتین کلونس است که باعث شده سریال دکتر مارتین تنها یک سریال عامه‌پسند نباشد و مخاطبان خاص‌تر را نیز راضی نگه دارد و حتی علاوه بر انگلیس در شبکه‌های تلویزیونی آمریکا، نیوزلند و استرالیا نیز پخش شود.

پخش این سریال 38 قسمتی که در پنج سری ساخته شده از سال2004 در انگلیس آغاز شد و به سرعت مورد توجه مخاطبان سریال و حتی منتقدان قرار گرفت. در همان سال این مجموعه جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی انگلیس را از آن خود کرد و به‌عنوان بهترین کمدی جدید شناخته شد. هر قسمت از این سریال 50 دقیقه است اما به‌دلیل کمدی بودن سریال و محبوبیتی که داشت، شبکه آی‌تی‌وی انگلیس تصمیم گرفت برای ایام کریسمس سال2006 چند قسمت 90دقیقه‌ای بسازد.

مجموعه دکتر مارتین در حقیقت داستان زندگی شخصی و حرفه‌ای دکتر مارتین را در دهکدهای زیبا روایت می‌کند. فیلمبرداری این سریال در دهکده‌هایی زیبا انجام شده و به همین دلیل مخاطب از تماشای سریال لذت بیشتری می‌برد، باتوجه به اینکه این روزها سریال‌های ایرانی با توجه به واقعیت‌های زندگی روزمره ساخته می‌شوند و سریال‌های خارجی هم اغلب پلیسی هستند، تماشای سریال دکتر مارتین همچون یک زنگ تفریح می‌تواند تنوع ایجاد کرده و حتی گاه مخاطب را بخنداند.

ایده اصلی سریال دکتر مارتین از دومینیک مینگلا یکی از معروف‌ترین فیلمنامه‌نویسان تلویزیونی است و با وجود آنکه به خوبی با سلیقه عامه مردم آشناست به سایر مخاطبان نیز احترام می‌گذارد. وی همچنین در پروژه بزرگ رابین هود که توسط شبکه بی‌بی‌سی در سال2006 تولید شد به‌عنوان سرپرست نویسندگان حضور داشت اما بعد از مدتی همکاری با این مجموعه را رها کرد. به هر حال موفقیت مجموعه دکتر مارتین از یک سو به حضور دومینیک مینگلا مربوط می‌شود و از سوی دیگرمدیون بازی بسیار خوب مارتین کلونس است که نقش دکتر مارتین را به خوبی ایفا کرده است.

الکساندر مارتین کلونس یکی از کمدین‌های محبوب تلویزیونی در انگلیس است که در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف حضور داشته اما بیشتر به خاطر بازی در مردان بد رفتار و مجموعه دکتر مارتین شناخته می‌شود. مارتین کلونس سال1961 در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمد. پدر وی یکی از بازیگران پیشکسوت در انگلیس به نام الک کلونس و مادرش دافنه یکی از اعضای آکادمی موسیقی و هنرهای دراماتیک لندن است. مارتین کلونس تاکنون چندین بار برای بازی در نقش‌های کمدی جوایز بسیاری را کسب کرده است. وی در سال2004 برای بازی در مجموعه پرطرفدار دکتر مارتین جایزه بهترین کمدین تلویزیونی را به‌دست آورد.

کد خبر 173929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز