گروه ادب و هنر : سنت پخش سریال‌های‌ماه رمضان دیگر عادت مخاطبان تلویزیون شده‌است که پس از افطار پای تلویزیون بنشینند و با داستان‌هایی که یا حال و هوای ماورایی دارد و یا طنز است سرگرم شوند.

سریال های ماه رمضان

اما به نظر می‌رسد که دست‌اندرکاران تلویزیون هنوز به این حال و هوا عادت نکرده‌اند و دقیقه 90هنوز تصمیم‌گیری برای پخش سریال‌های مناسبتی‌ماه رمضان ادامه دارد.

راز پنهان آشکار می‌شود

رقابت بین دو سریال‌ «راستش را بگو» به کارگردانی محمد رضا آهنج و «راز پنهان» به کارگردانی فلورا سام به نفع راز پنهان به پایان رسید. راستش را بگو به‌دلیل طولانی شدن مراحل فنی در بایگانی تلویزیون می‌ماند تا در یک زمان مناسب روانه آنتن شود. اگر پیش از این اعلام شده بود که سریال راز پنهان در شب‌های پاییز پخش خواهد شد اما پخش تیزرهای این سریال از شبکه‌های اول، مهر تأییدی بر پخش این سریال در این ایام بود. راز پنهان با نویسندگی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی ساخته شده است. این سریال دومین تجربه فلورا سام در مقام کارگردانی پس از سریال «راز و نیاز» است که یک درام اجتماعی محسوب می‌شود.

سعید پورصمیمی، داریوش ارجمند، پروانه معصومی، محمود عزیزی، الهام حمیدی، علیرضا جلالی‌تبار، کامران تفتی، لادن طباطبایی، کاوه آشنا و حمیدرضا محمدی، در این سریال بازی دارند. جلالی‌تبار و تفتی در این سریال نقش دو جوان به نام‌های فرامرز و امیرعلی را بازی می‌کنند که در دوران کودکی دوستی نزدیک با یکدیگر داشته‌اند. پس از سال‌ها آن دو به‌طور اتفاقی با یکدیگر ملاقات می‌کنند و رابطه قدیمی دوباره جان می‌گیرد. با مرور زمان وقایع تازه‌ای آشکار می‌شوند که این دوستی تحت‌الشعاع آنها قرار می‌گیرد. معصومی و ارجمند نیز نقش پدر و مادر فرامرز را دارند.

«چمدان» سرانجام به پخش رسید

شبکه دو که پیش از این شبکه کودک و نوجوان نام داشت و به تازگی خیلی بی‌سرو صدا به شبکه زندگی تغییر نام داده‌است، سرانجام اعلام کرد که سریال چمدان را برای این ایام درنظر گرفته است. گزینه دیگر این شبکه سریال «رؤیای گنجشک ها» به کارگردانی راما قویدل بود که آنتن را به پخش سریال چمدان واگذار کرد. خسرو ملکان که سال‌ها از عرصه کارگردانی دور بوده‌است با دستمایه قرار دادن داستانی طنز به دنیای کارگردانی برگشته است. این مجموعه حال و هوای افطار و سحر دارد و داستان یک چمدان را دنبال می‌کند؛ چمدانی که دست به‌دست می‌چرخد و ماجراهای جالبی را پشت سر می‌گذارد. مهران غفوریان، شهره لرستانی، فتحعلی اویسی، اکرم محمدی، ارژنگ امیرفضلی، فلور نظری، یوسف صیادی، محسن قاضی مرادی، رضا بنفشه‌خواه، اشکان اشتیاق، تورج نصر و فلامک جنیدی ازجمله بازیگران چمدان هستند.

«خداحافظ بچه» برنده شد

تبلیغ سریال خداحافظ بچه به کارگردانی منوچهر هادی از شبکه سه نشان داد که پخش سریال «دزد و پلیس» به کارگردانی سعیدآقاخانی به زمان دیگری موکول شده‌است. البته مجموعه «خنده بازار» هم در این ایام پخش خواهد شد. خداحافظ بچه، نخستین تجربه کارگردانی منوچهر هادی در تلویزیون است که پیش از این در کارگردانی تله فیلم فعال بوده‌است. البته سال گذشته فیلم سینمایی «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» او در جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار گرفت.

این سریال طنز توسط سجاد ابوالحسنی نوشته شده و داستان زوجی خوشبخت به نام مرتضی و لیلا را روایت می‌کند که در آرزوی تولد فرزند به‌سرمی‌برند. وقوع اتفاقی غیرمنتظره، زندگی آرام این زوج را به هم می‌ریزد؛ آن دو با انجام آزمایشی، در می‌یابند که مشکل ناباروری دارند و به همین دلیل، تصمیم می‌گیرند سرپرستی کودکی را به‌عهده بگیرند و آتیلا پسیانی، بهاره رهنما، شهرام حقیقت‌دوست و مهرآوه شریفی‌نیا ، بهنوش بختیاری، مهدی صبایی، ایمان صفا، مائده طهماسبی، ناصر گیتی‌جاه، شهین تسلیمی، نادره محتشمی، داریوش هاشمی، مونیا جمالپور، عبدالله عبدالکریمی، محسن حاجی‌قاسم، کاوه نوید، مرتضی کوهی، ندا میرمهدی، نوشین زارع و... دیگر بازیگران اصلی سریال هستند.

بازهم پخش «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»

با اینکه سریال‌های «تکیه برباد» و «دختران حوا» یکی از گزینه‌های پخش شبکه تهران بود اما مثل همیشه سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان گوی رقابت را از این دو سریال ربود و روانه آنتن شد. این سریال‌ها که داستانی اجتماعی دارد مانند چند سال اخیر مهمان خانه‌های بینندگان خواهد بود.

کد خبر 177586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز