همشهری آنلاین: کارکنان بخش حمل و نقل عمومی ایتالیا، امروز جمعه بار دیگر به سیاست های ریاضتی دولت 'ماریو مونتی'، اعتراض کردند و با اعتصاب سراسری، دست از کار کشیدند.

کارکنان بخش حمل و نقل عمومی ایتالیا اعتصاب سراسری کردند

به گزارش ایرنا، اعتصاب سراسری امروز حمل و نقل عمومی ایتالیا در بخش های اتوبوس، تراموا، مترو و راه اهن، به دنبال فراخوان اتحادیه های کاری علیه سیاست های ریاضتی دولت شکل گرفت.

اتحادیه های کاری اعلام کردند که این اعتصاب در اعتراض به تدابیر ریاضتی دولت مونتی و کاهش بودجه ها برگزار شده که انجمن کارفرمایان 'Asstra' و 'Anav' را وادار به تمدید نکردن قراردادهای کاری شاغلین در این بخش کرده است.

این اعتصاب سراسری در شهر رم از ساعت 8:30 تا 12:30 به وقت محلی برگزار شد و در ناپل از 9:30 تا 13:30، و قرار است در شهر میلان نیز از ساعت 18 تا 22 چرخ های حمل و نقل عمومی متوقف شود.

انجمن کارکنان بخش حمل و نقل ایتالیا اعلام کرد: اگر کاهش بودجه نهادهای محلی بیشتر شامل حمل ونقل عمومی شود، در 2 سال اینده 27 هزار فرصت شغلی در این بخش کاهش یافته و در چنین شرایطی تمدید قراردادها نیز همواره مشکل تر می شود.

دامنه اعتصاب ها و اعتراض ها علیه برنامه های ریاضتی دولت مونتی در حالی رو به گسترش است که ورشکستگی شرکت ها و کارخانه ها، بیکاری فزاینده و افزایش قیمت فراورده های نفتی و مایحتاج عمومی، زندگی را بر ایتالیایی ها سخت کرده است.

در ادامه این اعتراض ها، ایتالیا در دو هفته گذشته بارها شاهد اعتصاب سراسری و تظاهرات در شهرهای بزرگ و از جمله رم بود.

ایتالیا با بدهی سنگین یک میلیارد و 966 میلیون یورویی روبرو است و 'ماریو مونتی' که در نوامبر سال 2011 به نخست وزیری دولت فنی رسید اکنون سعی دارد تا بحران رکود اقتصادی را با تحمیل سیاست‌های ریاضت اقتصادی پشت سر بگذارد.

در ادامه این اعتراض ها و اعتصاب ها، اتحادیه های صنفی جایگاه های عرضه بنزین ایتالیا نیز در اعتراض به برنامه های ریاضتی دولت مونتی از اعتصاب کارکنان این بخش در روزهای 13 تا 15 مردادماه خبر داده است.

کد خبر 178091
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز