گروه شهری: نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی پایتخت با ابلاغ شورای شهر تهران، از 26 تیر در پایتخت اجرایی شد.

موضوع تعیین نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی که از مدت‌ها قبل مورد بحث و مذاکره بین نهادهای مسئول مانند سازمان تاکسیرانی، شهرداری تهران، شورای شهر تهران، فرمانداری و وزارت کشور بود، سرانجام به نتیجه رسید تا از دیروز نرخ جدید کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی در تهران به اجرا در‌آید.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران درباره افزایش کرایه‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی به همشهری گفت: این موضوع از یک‌ماه قبل در شورای شهر تهران در دست بررسی بود. البته فرمانداری و وزارت کشور نیز اعتراضاتی درباره افزایش نرخ کرایه‌ها داشتند اما در نهایت با هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت کشور و فرمانداری، این مصوبه روز گذشته ابلاغ شد.

این در حالی است که هفته گذشته نیز مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران از رایزنی‌ برای حل مشکل افزایش کرایه‌ تاکسی‌ها سخن گفته و همچنین روز یکشنبه همین هفته از اجرای تدریجی مصوبه افزایش نرخ کرایه‌ها خبر داده بود. با این افزایش قیمت، نرخ کرایه برای بلیت‌های تک‌سفره مترو 350تومان و دوسفره نیز به 550تومان افزایش یافته است. نرخ این کرایه‌ها در سال گذشته به‌ترتیب 300و 450تومان بوده است.

کرایه تاکسی‌ها نیز از 26 تیر  افزایش داشته است.

دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران پیش از این درباره افزایش قیمت کرایه تاکسی‌ها نیز گفته بود: کرایه تاکسی‌های گردشی، فرودگاه، ترمینال و راه‌آهن 20درصد نسبت به سال گذشته گران‌تر می‌شود. وی با بیان اینکه در تعیین نرخ‌ها سکه 25تومانی را درنظر گرفتیم، گفت: برای آنکه ممکن است مسافران اندک باقی پولشان را از رانندگان طلب کنند و برای آنکه مشکلی به‌وجود نیاید، در تعیین نرخ‌ها 25تومان را مبنا قرار دادیم تا مشکل پول خرد به‌وجود نیاید. وی تأکید کرد: اکثر خطوط افزایش 15تا 16درصدی را شاهد بوده‌اند.

کد خبر 177750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز