همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با توجه به محدودیت ظرفیت شبکه معابر شهری از یک طرف و محدویت ناوگان حمل و نقل عمومی برای جا‌به‌جایی شهروندان از طرف دیگر، تلاش خواهیم کرد تا با بر طرف کردن موانع موجود نسبت به مرتفع کردن گیر‌ها و گره‌های ترافیکی معابر شهری در ماه مبارک رمضان اقدام کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی در جمع معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه تهران با بیان این مطلب افزود: امسال با عنایت به مشکلات ناشی از شرایط خاص آب و هوایی از جمله اوج گرمای هوا در مرداد ماه و آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار باید به نوعی عمل کنیم که شهروندان حداقل از بابت وضعیت ترافیک و حمل و نقل عمومی مشکلات کمتری را متحمل شوند.

وی ادامه داد: هیچ عبادتی ارزشمند‌تر از حل مشکل مردم نیست و از این رو خود را موظف می‌دانیم مشکلاتی که در مسیر رفت و آمد شهروندان روزه‌دار وجود دارد را مرتفع کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آمادگی حمل و نقل عمومی تهران برای استقبال از ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: به این منظور ناوگان حمل و نقل عمومی در سه بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی تقویت شده و به طور مشخص از ساعاتی پیش از هنگام افطار تا زمان اذان مغرب با تمام توان در خدمت شهروندان خواهیم بود.

ساخت پارکینگ های مشارکتی

وی پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم در حوزه حمل و نقل عمومی در قالب طرح استقبال از مهر و به منظور آغاز سال جدید تحصیلی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به کمبود فضای پارک خودرو، اجرای مدل پارکینگ‌های مشارکتی به شرط اجرای آن به صورت دقیق و کامل، مدلی است که می‌تواند بخشی از کمبودهای موجود در این زمینه را بر طرف نماید.

مهندس تشکری هاشمی با اعلام اینکه مسئولیت سرزمینی هر منطقه بر عهده شهرداری‌‌ همان منطقه است و شهرداری‌های مناطق باید پاسخ‌گوی محدوده تحت نظارت خود باشند، اضافه کرد: موضوع حمل و نقل عمومی و ساماندهی آن دغدغه درجه یک مدیریت شهری چه در سطح ستاد و چه در سطح مناطق است.

وی با تأکید بر اینکه به رغم همه محدویت‌های موجود شبکه مترو را با تمام توان توسعه داده و تا پایان امسال مسیر ۱۹ کیلومتری خط ۳ مترو را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم، اعلام کرد:‌‌ همان طور که شهردار محترم تهران نیز اخیراً در مراسم افتتاحیه پروژه‌های منطقه دو اعلام کردند، مردم تهران نگران توسعه مترو نباشند.

معاون شهردار تهران تملک املاک معارض باقی مانده در خط ۴ مترو از سوی مناطق مربوطه به منظور امکان بهره‌برداری کامل از ایستگاه‌های این خط را مورد تأکید قرار داد و افزود: مناطق می‌بایست نسبت به توسعه ایستگاه‌ها، پایانه‌ها و توقفگاه‌های حمل و نقل عمومی و تجهیز این مراکز به نمازخانه، سرویس بهداشتی، سیستم روشنایی و تابلوهای راهنما اهتمام ویژه داشته باشند.

اختصاص یکی از مسیرهای بزرگراه صدر به بی آر تی

تشکری هاشمی از اختصاص یکی از مسیرهای عبوری بزرگراه صدر پس از دو طبقه شدن این بزرگراه به عبور اتوبوس‌های تندرو (BRT) خبر داد و گفت: بر اساس سیاست مدیریت شهری، نه تنها در این محور بلکه در هر محور جدیدی که در تهران احداث می‌شود، یک خط به حمل و نقل عمومی تخصیص خواهد یافت.

وی از انجام آزمایش‌های تخصصی مواد به کار رفته در تجهیزات ترافیکی از جمله بتون، جوش، رنگ و شبرنگ در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: این مواد صرفاً پس از بررسی و تایید در آزمایشگاه‌های حرفه‌ای در معابر شهری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تا سه ماه آینده دستگاه بزرگ TBM به محل بوستان گفت‌و‌گو خواهد رسید، اضافه کرد: ورود این دستگاه الزامات و اقتضائات جدیدی را می‌طلبد تا مردم دچار مشکل نشوند، ضمن اینکه بخشی از میدان صنعت که به جهت عملیات عمرانی مترو درگیر است می‌بایست هر چه سریع‌تر آزاد شود تا مردم بیش از این دچار مشکل نگردند.

تابلوهای هدایت مسیر در ۵۲ بزرگراه تهران طراحی می‌شود

در ادامه این جلسه معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک نیز با تأکید بر اهمیت تقویت ایمنی عبور و مرور در معابر شهری به منظور حفظ جان شهروندان اعلام کرد: به این منظور طرح ضربتی مرمت گاردریل‌های معابر بزرگراهی در دست اقدام است، ضمن اینکه نسبت به خط‌کشی بزرگراه‌هایی که نیازمند خط‌کشی هستند نیز اقدام خواهد شد.

وحید نوروزی با اعلام اینکه طراحی تابلوهای هدایت مسیر در ۵۲ بزرگراه تهران آغاز شده، تاکید کرد: بزرگراه به بزرگراه نسبت به طراحی تابلوهای شبکه بزرگراهی اقدام می‌کنیم، چرا که اعتقاد داریم تابلوهای راهنمای مسیر می‌توانند نقش مهمی را در تامین ایمنی و هدایت شهروندان به مسیرهای مورد نظر ایفاء نمایند.

وی با ذکر این نکته که در حال حاضر نسبت به خط‌کشی ۱۲ هزار فضای پارک حاشیه‌ای اقدام شده و با افزایش ۳ هزار فضای پارک جدید تا یک ماه آینده در مجموع ۱۵ هزار فضای پارک جدید زیر بار می‌رود، خاطرنشان کرد: کارت بلیت‌های مترو و اتوبوس در دستگاه‌های پرداخت عوارض پارک حاشیه‌ای نیز قابل استفاده می‌باشند.

در پایان این جلسه حسن آقا‌ بیگی معاون امور مناطق سازمان ترافیک نیز با تاکید بر نظارت مستقیم ستادی بر معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک ۲۲ منطقه پایتخت، اعلام کرد: برنامه نظارت دوره‌ای مناطق را از نیمه دوم ماه آینده آغاز می‌کنیم.

 

کد خبر 177319
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز