همشهری آنلاین: یک فوریت طرح پیشنهاد به دولت و مجلس شورای اسلامی جهت توسعه، بهبود و ساماندهی وضعیت ناوگان حمل و نقل همگانی در جلسه امروز شورای شهر به تصویب رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر معصومه ابتکار ، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در خصوص این طرح گفت : طرح مذکور مجموعه ای از پیشنهاداتی است که از سوی خود دستگاه های اجرایی و دولتی ارائه شده و فوریت آن از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه لازم است تا قبل از فصل زمستان که مشکلات آلودگی هوا و همچنین مشکلات گاز سی ان جی شدت می یابد، تدابیری اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح حاصل جلسات متعدد کمیته محیط زیست و کارگروه آلودگی هوا است افزود : این طرح شامل پیشنهادهایی برای دستگاه های اجرایی و همچنین شهرداری تهران برای بهبود حمل و نقل عمومی است که نیازمند مساعدت دولت و نظارت بیش از پیش مجلس است .

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود : هر چند که بودجه به تصویب مجلس رسیده است اما با این مصوبه نمایندگان مجلس به این موضوع برای سال بعد حساس می شوند و دولت نیز می تواند برنامه ریزی لازم را برای بودجه سال آینده در این مورد انجام دهد.

ابتکار ادامه داد : بسیاری از دستگاه های اجرایی نیز خواستار سرعت در روند این طرح شدند تا بتوانند کار را در داخل مجموعه های خود نیز سریع تر پیش ببرند.

مهدی چمران نیز اظهار کرد : بودجه دولت به تصویب مجلس رسیده اما چون هم اکنون زمانی است که برنامه ریزی در آن انجام می شود، بهتر است طرح مذکور با قید یک فوریت به تصویب رسد.

در نهایت، طرح پیشنهادی به مجلس با قید ک فوریت به تصویب اعضا رسید.

براساس این گزارش در بخش هایی از این طرح به دولت و مجلس پیشنهاد شده است اعتبارات لازم برای توسعه ، بهبود و ساماندهی وضعیت ناوگان حمل و نقل همگانی ( ون ، مینی بوس ، مدی بوس ، اتوبوس ) در دو بخش گازوییلی و سی ان جی سوز را با توجه به قانون هدفمندی یارانه ها و اجرای مرحله دوم این قانون در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی کند. تعدیل نرخ سوخت باتوجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و تمهید ابزار مناسب و ساز و کار لازم برای اتوبوس های سی ان جی سوز از دیگر بندهای عنوان شده در طرح پیشنهادی به دولت و مجلس است.

کد خبر 173879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز