گروه شهری: مشاور معاون شهردار تهران در امور محیط‌زیست اعلام کرد: دولت 2اقدام ارزشمند را به‌طور ویژه در دستور کار خود قرار داد که متاسفانه هر دو کار را نمی‌توانند انجام دهند و هر دو گام اولیه و البته اساسی برنامه با شکست مواجه خواهد شد و نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

وحید نوروزی با اشاره به اینکه دوستان دولتی درخصوص زمان مهار بحران سیلاب مترو 2سال زمان پیش‌بینی کردند اما این بحران 11روزه جمع شد، اظهار کرد: آرزو و دعا می‌کنیم دوستان از عهده این دو کار بر بیابند تا پیش‌بینی ما تحقق نیابد اما به‌صورت روشن می‌گویم از عهده هر دو اقدام بر نمی‌آیند.

نوروزی با تاکید بر اینکه اگر دولت موفق شود این دو اقدام مهم را انجام دهد تازه وظیفه قانونی خود را انجام داده، تصریح کرد: اگر هم نتوانستند، عیبی ندارد و اتفاقی نمی‌افتد. وی نخستین مصوبه را ممنوعیت تردد تمام خودروهای سواری شخصی با سن بالای 20سال، وانت‌بار 15سال، تاکسی 10سال، مینی‌بوس 10سال، میدل باس 12سال، اتوبوس درون‌شهری 8سال و برون‌شهری 12سال، کامیون کشنده 20سال و موتورسیکلت 8سال به بالا در تهران از اول تیر ماه سال‌جاری اعلام کرد. نوروزی دومین مصوبه را تولید سوخت منطبق با یورو4 برای خودروها از اول فروردین ماه سال‌جاری عنوان و اعلام کرد: این مصوبه را هم حتماً نخواهند توانست به‌صورت کامل انجام دهند.

وی با بیان اینکه دولت هر طور شده اجرای این دو بند از مصوبه را به‌شدت پیگیری خواهد کرد تا ثابت کند چقدر با برنامه عمل می‌کند، افزود: برخی دوستان دولتی که بسیار قوی از اجرای قطعی این دو بند صحبت کرده‌اند، برای اینکه به شهرداری تهران هم ثابت کنند که این کار از کارهای پیش پا افتاده‌ای مثل مدیریت سیلاب مترو ارزشمندتر است، پای حرف خویش می‌ایستند اما حتماً موفق نخواهند شد این بندها را تا 2ماه آینده هم اجرایی کنند.

در همین ارتباط، رئیس پلیس راهور تهران نیز با اشاره به اینکه هنوز آیین‌نامه اجرایی ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در تهران به پلیس ابلاغ نشده است، گفت: درصورت ابلاغ این آیین‌نامه آمادگی داریم از تردد خودروهای فرسوده با مکانیسم تعریف شده در آیین‌نامه جلوگیری کنیم.

سردار حسین رحیمی با اشاره به مصوبه دولت درخصوص ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده از ابتدای تیرماه در 8 کلانشهر کشور گفت: باید آیین‌نامه اجرایی این مصوبه تصویب و ابلاغ شود تا روند برخورد و جایگزینی خودروهای فرسوده مشخص شود. وی با تاکید بر اینکه پلیس مجری قانون است خاطرنشان کرد: در عین حال مسئولان باید هرچه سریع‌تر درخصوص جایگزینی خودروهای فرسوده به‌خصوص در پایتخت مکانیسم ویژه‌ای درنظر بگیرند تا برخورد با دارندگان خودروهای فرسوده که اکثرا از قشر ضعیف جامعه هستند موجب بروز مشکل برای آنها نشود.

کد خبر 169728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز