مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

بعد از رکوردی که حمل‌ونقل عمومی آمریکا در سال1957 در زمینه جابه‌جایی مسافر بر جای گذاشت، این سیستم سال2011 با ثبت بیش از 10.4میلیارد مسافرت، در رده دوم قرار گرفت.

براساس گزارش انجمن حمل‌ونقل عمومی آمریکا، در سال میلادی جاری رکورد جدیدی در این زمینه ثبت خواهد شد. بعد از افزایش مسافرت در سال2011، بعضی از مناطق این کشور شاهد رشدی بیشتر در استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در یک‌چهارم اول سال2012 بودند. در دو ماه اول سال، رشدی بین شش تا 12درصد در بعضی شهرها و نواحی تجربه شده است. در جایی مانند سانفرانسیسکو، در ژانویه2012 تعداد سفرها از طریق وسایل نقلیه عمومی بیشتر از هر ژانویه دیگری بوده است.

گفته می‌شود اگر این رشد 10درصدی در این‌ماه نسبت به سال2011، طی سال میلادی جاری حفظ شود، نزدیک به 50میلیون سفر در این منطقه ثبت خواهد شد. سایت citymayors اشاره می‌کند؛ تعداد سفرها در سراسر کشور در حال افزایش است. از دلایل افزایش رغبت آمریکایی‌ها به استفاده از وسایل نقلیه عمومی ‌ کم‌شدن میل جوانان به گرفتن گواهینامه رانندگی و افزایش قیمت سوخت است. نسبت افراد بین 15تا 24سال که گواهینامه ندارند تا 26درصد افزایش پیدا کرده است.

این، بالاترین میزان طی چند دهه است. این قضیه خودش را در سیر نزولی سفر با خودروی شخصی از سال2004 نشان داده است. از سال 2009 سرمایه‌گذاری در اشکال مختلف حمل‌ونقل عمومی افزایش پیدا کرده و در 15-10سال اخیر، تعداد بیشتری از مردم در نزدیکی ایستگاه‌های وسایل نقلیه ساکن شده‌اند.

گیتی عابدی

کد خبر 176860
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز