گروه شهری: ایستگاه متروی ارم سبز و اکباتان از بخش غربی خط چهار متروی تهران طی روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در جلسه شورای معاونین معاونت حمل‌ونقل‌وترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: اقدامات خوبی در متروی تهران صورت گرفته و به‌رغم بی‌مهری‌هایی که نسبت به این مجموعه شاهد بودیم، بسیاری از مشکلات مترو مدیریت شده است.

وی به‌عنوان نمونه گفت: مثلا در خط سه مترو برای تأمین ریل با مشکل مواجه بودیم که این موضوع حل و فصل شده و توسعه بخش میانی و جنوبی خط سه نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در ادامه از ورود سری جدید اتوبوس‌های دوکابین به ناوگان حمل ونقل تا پیش‌از بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: به‌زودی ستاد ویژه‌ای برای استقبال از مهرماه تشکیل می‌شود و تدابیر لازم جهت تسهیل ترددها و ترافیک مهرماه اتخاذ خواهد شد و مانند سال‌های گذشته با تمام ظرفیت و امکانات در این ایام به شهروندان خدمات‌رسانی خواهیم کرد.

تشکری همچنین درباره تمهیدات ویژه‌ای که به مناسبت‌ماه مبارک رمضان در حوزه حمل‌ونقل اتخاذ شده، گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سه بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی تقویت شده و به‌ویژه از ساعاتی پیش از هنگام افطار تا زمان اذان مغرب با تمام توان در خدمت شهروندان خواهیم بود. وی افزود: ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این ایام با تمامی ظرفیت به شهروندان خدمات‌رسانی خواهد کرد و همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای خدمات‌رسانی ویژه در لیالی قدر، روز قدس و برگزاری نماز عید فطر صورت خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: برای نظارت و مدیریت دقیق ناوگان گشت‌های ویژه اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز در این ایام فعال خواهند بود تا با تمام ظرفیت خدمات‌رسانی به شهروندان صورت گیرد.

کاهش 20درصدی تلفات ناشی از تصادفات در تهران

در این جلسه دکتر علیرضا سلیمانی قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک نیز اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات گسترده‌ای که برای ارتقای ایمنی و مدیریت ترافیک در تهران صورت گرفته است، طی سال‌های اخیر روند تلفات تصادفات رانندگی در پایتخت کاهش یافته به‌گونه‌ای که هر سال به‌طور متوسط حدود 50کشته از مجموع کشته‌های سوانح رانندگی در تهران کاسته شده است.

وی در ادامه با تأکید براینکه سال گذشته کاهش تلفات تصادفات رانندگی بسیار چشمگیرتر و بیشتر از سال‌های قبل از آن بوده، گفت: سال گذشته تلفات ناشی از تصادفات در مناطق 22گانه شهر تهران حدود 20درصد کاهش یافته و به‌عبارتی از مجموع کشته‌شدگان سوانح رانندگی حدود 150نفر کم شده است.

در این جلسه همچنین به موضوعاتی مانند حل مشکل سوختگیری تاکسی‌های گاز سوز، ایجاد توقفگاه و پهلوگاه برای تاکسی‌ها در نقاط مختلف شهر، ایجاد سیستم یکپارچه حمل‌ونقلی در پایتخت و... تأکید شد.

کد خبر 177570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز