گروه اقتصادی: عبور قیمت گوشت مرغ در سطح شهر تهران از مرز

هفت هزار تومان موجب صف‌های طولانی در برخی میادین میوه و تره‌بار برای دریافت مرغ با قیمت مصوب دولتی شده و فروشندگان مرغ در قبال دریافت کارت ملی از مردم گوشت مرغ با قیمت مصوب چهارهزارو 700 تومان را در اختیار مصرف‌کنندگان می‌گذارند.
این در حالی است که مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با انتقاد از عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام در توزیع نهاده‌های تولید، از گران‌تر‌شدن گوشت مرغ خبر می‌دهد.

حسین مقدم‌نیا با بیان اینکه تا این لحظه از 200 هزار تن کنجاله سویایی که شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده بین تولیدکنندگان توزیع شده حتی یک کیلوگرم هم به این اتحادیه نداده است، به مهر گفت: اکنون قیمت هرکیلوگرم نهاده کنجاله سویا در بازار 1900 تومان است، این مسئله روی قیمت مرغ تاثیر گذاشته است؛ به‌طوری‌که هم‌اکنون هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری 4500 تومان عرضه می‌شود.

با این شرایط بعید نیست در آینده‌ای نزدیک قیمت گوشت مرغ باز هم افزایش یابد. قیمت خرده‌فروشی این فراورده در سطح شهر حاکی از آن است که بیش از 90درصد مراکز عرضه این فراورده‌ قیمت‌های مصوب را رعایت نکرده، تولید‌کنندگان از سیر صعودی قیمت‌ها خبر می‌دهند و گلایه‌های مردم از کاهش عرضه و گرانی گوشت مرغ ادامه دارد.

کد خبر 177563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز