همشهری آنلاین: هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعمل تشکیل و ثبت کانون‌های فعال در بازار سرمایه را تصویب کرد.

به گزارش  اطلاع رسانی این سازمان،  بر اساس بند پنجم ماده نخست قانون بازار اوراق بهادار کانون‌های فعال در بازار اوراق بهادار باید مطابق دستورالعمل مصوب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و به صورت یک موسسه غیر دولتی، ‌غیر تجاری و غیر انتفاعی ثبت شوند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در این باره گفت: بر اساس این قانون همه کانون های فعال در بازار اوراق بهادار که با هر عنوان در این بازار فعالیت می کنند و موضوع فعالیت آن ها تنظیم روابط اشخاص فعال در بازار اوراق بهادار است باید تا سه ماه تقاضای خود را برای دریافت مجوز و ثبت نزد سازمان و تطبیق با مقررات مربوط ارائه کنند.

قاسم محسنی دمنه افزود: این کانون ها ممکن است هم اکنون با عناوینی چون کانون، انجمن، مرکز،‌ گروه،‌ مجمع،‌ خانه یا موسسه فعالیت کنند که همه آن ها مشمول این دستورالعمل می شوند و از تاریخ تصویب و ابلاغ دستورالعمل همه کانون ها باید مطابق آن عمل کنند.

وی تصریح کرد : این دستورالعمل برای اداره ثبت شرکت ها نیز ارسال می شود تا هماهنگی‌های لازم بین ادارات ثبت و سازمان بورس و اوراق بهادار نیز ایجاد شود.

کد خبر 17725

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز