پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: مجوز فروش تست خانگی HIV در امریکا صادر شد با این کیت تست خانگی دیگر نیازی به تکرار آزمایش و تست دوباره توسط متخصصان HIV یا تایید نتیجه توسط آنها نیست

کیت تست خانگی

موافقت مقام‌های مسئول آمریکا با فروش یک محصول تست خانگی اچ آی وی- HIV‌ (ایدز)، این محصول تا چند ماه آینده (حدودا ماه اکتبر) به فروشگاه‌های سراسر آمریکا راه خواهد یافت.

محصول تست خانگی اوراکویک " OraQuick " با استفاده از نمونه بزاق دهان فرد یعنی از لثه فوقانی و تحتانی دهان، وجود بیماری "اچ آی وی" را ارزیابی کرده و نتیجه را در مدت۲۰ تا ۴۰ دقیقه مشخص می‌کند.

پیش بینی می‌شود، عرضه و فروش این دارو در ماه‌های اول بسیار موافقیت آمیز باشد. چرا که شرکت تولید کننده این محصول نتایج آن را 100درصد و دقیق اعلام کرده است.

براساس آمار دولت بیش از 1.2 میلیون نفر در امریکا مبتلا به "اچ آی وی" مثبت هستند و در این بین، آمار 20 درصدی نیز از افرادی که نمی‌دانند به این بیماری مبتلا هستند، وجود دارد.

برای کمک و آگاهی این افراد و همچنین ترغیب مردم برای استفاده از این محصول تست خانگی، دولت امریکا یک روز را به عنوان  روز ملی تست، اختصاص داده است.

این محصول قرار است در 30.000 داروخانه، سوپرمارکت، مغازه‌، فروشگاه‌های بزرگ و حتی بصورت آنلاین در امریکا به فروش رسد.

 سازمان بهداشتی غذا و دارو- FDA، امریکا با تایید این محصول خانگی، اعلام کرد؛ امیدواریم، مردم ما در این زمینه بدون هیچگونه ترس و اضطراب از شکستن حریم خصوصی آنها، درخانه خود این آزمایش و تست خانگی را انجام دهند.

این سازمان نتیجه مشخص و دقیق 100 درصدی این محصول را تایید کرده و اعلام می‌کند که افراد دیگر نیازی به تکرار آزمایش و تست دوباره توسط متخصصان پزشکی یا تایید نتیجه توسط آنها را ندارند.

در همین زمینه دکتر جاناتان منمین، مدیر واحد HIV در مرکز کنترل و پیشگیری این بیماری در امریکا گفت؛ افرادی که دارای نتایج منفی یا نتایجی با درصد 92 و حتی 99 هستند، باید بعد از گذشت سه ماه این تست را دوباره انجام دهند. زیرا ممکن است آنها حامل این ویروس به صورت نهفته بوده که در مدت سه ماه آینده خود را نشان دهد.

داگلاس میشلز، مدیر اجرایی این طرح نیز گفت؛ ما انتظار داریم همه رسانه‌های روز در این زمینه، نهایت مشارکت و همکاری را با ما برای آگاهی هر چه بیشتر مردم داشته باشند. شرکت تولید کننده این محصول در تدرک و تلاش یک برنامه ریزی بسیار عظیم و فراگیر تحت عنوان "توانمند سازی مردم" است.

کیت تست خانگی

تصویر و نمونه محصول تست خانگی

آنها معتقدند؛ آزمایش و تست با این محصول، این امکان را می‌دهد که هر کسی وضعیت سلامتی خود را نسبت به این بیماری ارزیابی کرده و خود را نسبت به آن توانمند سازد. چرا که زمان در کنترل این بیماری، نقش عمده‌ی را ایفا می‌کند.

در دو دهه گذشته، سالانه 50.000 مورد جدید و مشکوک به "اچ آی وی- HIV " در ایالات متحده امریکا گزارش شده است.

مسئولان امریکا امیدوارند با تشویق مردم به استفاده از این محصول تست خانگی، افراد مبتلا یا مشکوک به ویروس ایدز با امنیت و اطمینان بیشتری می‌توانند به نزدیکترین مرکز متخصصان و مشاوران HIV مراجعه کرده و در صورت نیاز با حمایت و پشتیبانی آنها به کنترل و درمان سریع اقدام ‌کنند.

شرکت تولید کننده این محصول،  قیمت این کیت تست خانگی را 60 دلار برابر با 38 پوند، اعلام کرده است.

پیش بینی شده است که این کیت تست خانگی به سرعت در کشورهای پیشرفته و ثروتمند چون بریتانیا و... جایی که افراد از رفتن به آزمایشگاه‌های پزشکی در خصوص این بیماری ترس و به نوعی اضطراب دارند به فروش خواهد رسید.

بخش برنامه‌ریزی ایدز سازمان ملل نیز امیدوار است با کاهش قیمت این محصول تست خانگی، بتوان آن را در دسترس مردم کشورهای در حال توسعه قرار داد.

http://www.bbc.co.uk

کد خبر 176946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز