گروه حوادث: شاگرد صراف که با طراحی نقشه چند آدم‌ربایی مسلحانه می‌خواست یک‌شبه به ثروت افسانه‌ای دست پیدا کند، بعد از 3 گروگانگیری ناکام از صرافان تهرانی به همراه 2 همدست دیگرش به دام افتاد.

اعضای این باند 3 نفره قصد داشتند در آخرین مورد به اخاذی200 میلیون تومانی دست بزنند.

صبح روز دوشنبه مالک یک صرافی بزرگ در شرق تهران و حسابدار زن وی که آخرین گروگان‌های 3 جوان گروگانگیر بودند، با حضور در شعبه سوم  دادسرای جنایی از گروگانگیران خود شکایت کردند.

زن حسابدار در توضیح ماجرای این گروگانگیری گفت: در آخرین ساعات دوازدهم اسفند در حالی که کارهای مالی‌مان تا دیروقت طول کشیده بود، قرار شد مالک صرافی مرا تا مسیری برساند، هنوز مسافتی را طی نکرده بودیم که ناگهان 3 سرنشین جوان یک خودرو پراید که با داشتن کلت‌کمری و دستبند، خود را مأمور اطلاعات معرفی می‌کردند، جلوی خودروی ما را گرفته و از ما خواستند برای پاسخگویی به چند سؤال به پایگاه برویم.

این زن در ادامه گفت: 2 نفر از سرنشینان پراید چشم‌های ما را بسته و به مکانی مسقف که بسیار سرد و نمور بود انتقال دادند و در حالی که وانمود می‌کردند در حال بازجویی از ما هستند، تکرار می‌کردند که مجازات سنگینی در انتظار ماست، آنها از صاحب صرافی می‌خواستند برای این‌که پرونده را همین‌جا ختم کنند،200 میلیون تومان به آنها بپردازد.

بعد از مدتی آنها ‌گفتند، صاحب صرافی را برای تهیه پول درخواستی آزاد می‌‌کنند اما مرا تا زمانی که وی با پول درخواستی برمی‌گردد گروگان نگه می‌دارند، در حالی که به حرفهای آنها مشکوک شده بودیم، صاحبکارم توانست از زیر چشم‌بند ببیند که ربایندگان ما را به یک حمام متروکه انتقال داده‌اند و در حالی که متوجه نقشه آنها شده بود شروع به سروصدا کرد و به این ترتیب پلیس را به آنجا کشاند، آدم‌ربایان با دیدن پلیس پا به فرار گذاشتند و در آن موقع بود که فهمیدیم آدم‌ربایان ما را از شرق تهران به تهرانسر منتقل کرده‌اند.

با آزادی زن و مرد ربوده شده آنها با طرح شکایتی خواستار دستگیری ربایندگانشان شدند که با این شکایت، روشن بازپرس سوم دادسرای جنایی پایتخت دستور بازداشت 3 مرد جوان را صادر کرد و کارآگاهان در عملیات‌های جداگانه آنها را به دام انداختند.

با آغاز تحقیقات پلیسی از آدم‌ربایان مشخص شد یکی از آنان به نام معراج شاگرد یک صرافی است که با بررسی وضعیت مالی صرافان نقشه گروگانگیری و اخاذی چند صدمیلیونی از طعمه‌های خود را طراحی کرده و با 2 نفر از دوستانش به اجرا گذاشته است.

روز دوشنبه بازپرس روشن با بیان این خبر گفت: تحقیقات بر روی پرونده این متهمان نشان می‌دهد که 2 مورد آدم‌ربایی ناکام دیگر نیز توسط این متهمان صورت گرفته‌ است که در آنها نیز طعمه‌ها صرافان بزرگ تهران بوده‌اند. شیوه آنها در این آدم‌ربایی‌ها نیز به این صورت بوده که قبل از اجرای نقشه، اعضای باند برای این‌که مطمئن شوند طعمه‌شان در دفتر کار خود مقدار زیادی دلار دارد با تماسی تلفنی سفارش تهیه دلار به ارزش  4‌میلیارد تومان می‌دادند.

بازپرس دادسرای جنایی  از دیگر شاکیان احتمالی این 3 آدم‌ربای ناکام خواست به شعبه سوم دادسرای جنایی پایتخت مراجعه کنند.

کد خبر 17678

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز