سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه حوادث: زن ثروتمند ، 2روز پس از بازگشت از انگلستان، گرفتار طمع خونین یک نظافتچی افغان شد که قصد داشت با گشودن در گاوصندوق بزرگ خانگی، یکشبه پولدار شود.

هنوز48 ساعت از بازگشت فلور، زن 52 ساله ایرانی مقیم انگلستان به تهران نگذشته بود که خبر قتل او به کارآگاهان پلیس جنایی پایتخت گزارش شد. راز این واقعه دردناک پس از آن گزارش شد که یکی از اقوام زن میانسال بعد از یک روز بی خبری  از مسافر تازه از راه رسیده، نگران  و مضطرب به مقابل خانه او در خیابان یخچال رفت ولی با قدم گذاشتن به این خانه ،در حالیکه از به هم ریختگی خانه مشکوک شده بود، در اتاق خواب خانه با جسد زن میانسال که با  ضربات چاقو از پای درآمده و جسدش بر روی تخت خواب رها شده بود روبرو شد.

ساعتی بعد هنگامی که خودروهای کارآگاهان اداره 10آگاهی تهران  مقابل قتلگاه زن 52 ساله توقف کردند، تحقیقات برای یافتن راز قتل فلور که ساعت‌ها از مرگ وی می گذشت آغاز شد.

کارآگاهان جنایی  پلیس در تحقیقات مقدماتی خود دریافتند مقتول از سال‌ها قبل به انگلستان رفته ولی هر از چند گاهی برای دیدار خانواده و سرزدن به املاکش به ایران سفر می کند ولی وی هیچ اختلافی که بتواند انگیزه‌ای برای قتلش باشد با کسی نداشته است.

با ادامه تحقیقات از همسایگان و آشنایان زن مقتول مشخص شد که پس از هر بار بازگشت این زن به ایران،مردی افغانی به عنوان نظافتچی به خانه وی آمده و کارهای نظافت خانه‌اش را انجام می‌دهد، کارآگاهان در حال بررسی این سرنخ بودند که کارت ویزیت کوچکی که متعلق به مردی به  نام خال محمد افغان بود در خانه مقتول کشف شد.

با این سرنخ ، دستگیری جنایتکار افغان به عنوان مظنون کلیدی ارتکاب  این  جنایت در دستور کار پلیس جنایی قرار گرفت و کارآگاهان در عملیاتی تخصصی توانستند به سرعت ردی از کارگر افغانی دیگری که با خال محمد ارتباط داشت در یک ساختمان نیمه کاره حوالی خیابان تجریش پیدا کنند.

این مرد افغان در ابتدا منکر ‌آشنایی با وی بود اما سرانجام در بازجویی های فنی و پلیسی لب به اعتراف گشوده و گفت : این مرد افغان و یکی از دوستان او به نام خال نظر تا چند روز قبل در این ساختمان نیمه‌کاره زندگی می کردند، آنها صبح روز بیست و پنجم دی ماه(روز قتل زن ) از خانه خارج شده و ظهر آن روز سراسیمه وپریشان به خانه بازگشتند، وقتی علت آشفتگی آنها را  پرسیدم خال نظرگفت: صبح برای نظافت منزل زنی در خیابان یخچال همراه خال محمد به آنجا رفتم،  خال‌محمد زن صاحبخانه را برای سرقت گاوصندوق خانه به قتل رساند، اما نتوانست در گاوصندوق را بازکند.

سرهنگ حسین خوئینی معاون آگاهی پایتخت روز گذشته در توضیح این خبر گفت: در ادامه بررسی ها  مشخص شد کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی پایتخت نیز به خاطر سرقت 15 تن میلگرد در تعقیب مرد جنایتکار افغان هستند. 

با جمع آوری اطلاعات پلیسی محل زندگی پدر زن خال محمد در حوالی میرداماد شناسایی شد وبا بازجویی از وی بود که مخفیگاه مرد افغان  درکرج شناسایی شد  و وی ساعت 1 بامداد سی‌ام بهمن ماه در حالی که مسلح به اسلحه کمری بود و قصد فرار داشت درمحاصره پلیس درآمده وبازداشت شد.

مرد افغان با وجود شواهد پلیسی فراوان در بررسی‌های اولیه منکر آشنایی با قربانی بود. ولی وقتی وی با ساکنان آپارتمان مواجهه حضوری داده شد و همسایه ها او را شناسایی کردند،دیگر راهی برای فرار از بیان واقعیت برای او نماند.

خال محمد سرانجام پس از7 روز بازجویی، با اعتراف به قتل فلور در خصوص چگونگی طراحی نقشه قتل و اجرای آن گفت: در سفر قبلی مقتول به ایران وقتی برای نظافت منزلش به خانه او رفتم متوجه گاو‌صندوق بزرگی که در خانه داشت شدم،  برای همین نقشه قتل وسرقت از گاوصندوق را کشیدم، ولی قبل از اینکه قادر باشم نقشه را اجرا کنم، او به انگلستان بازگشت و من در اجرای نقشه‌ام ناکام ماندم، می دانستم او بار دیگر به ایران باز می گردد برای همین خانه او را مدتها تحت نظرداشتم تا اینکه یک روز قبل از جنایت متوجه شدم او به ایران بازگشته است ، به بهانه نظافت کردن به جلوی خانه اش رفتم ،او از من خواست فردای آن روز برای تمیز کردن منزلش به آنجا بروم.

ساعت 11 روز حادثه به همراه خال نظر به قتلگاه رفتیم، خال نظر در راهروها مشغول کار بود  و من در اتاق دیگری وانمود می‌کردم که دارم نظافت می کنم در این موقع فلور به اتاق خواب خود رفت وخوابید،  موقعیت را مناسب دیده و با چاقویی در دست به وی حمله ور شدم و او را درخواب غافلگیر کرده وبه قتل رساندم .تلاش آن روز من و خال نظر برای گشودن گاوصندوق بزرگ خانه بی ثمرماند و ما تنها توانستیم 1000 دلار داخل کیف قربانی را سرقت کرده و از قتلگاه بگریزیم.

کد خبر 16764

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز