یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

زاهدان- خبرنگار همشهری: متهم به شرکت در بمب‌گذاری زاهدان روز یکشنبه 29 بهمن، در نخستین جلسه محاکمه‌اش گفت: من مردی بی‌سواد هستم و تنها برای بدست آوردن پول وارد گروهک عبدالمالک ریگی شدم.

بنا بر این گزارش در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات یکی از عاملان بمب گذاری اخیر زاهدان  که عصر دیروز  با حضور اولیای دم و جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران در سالن شهید بهشتی دادگستری استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، در ابتدا دادستان به بیان کیفرخواست متهم پرونده پرداخت و با اشاره به اتهامات وی از دادگاه اشد مجازات را برای او درخواست کرد.

 پس از آن وقتی ابوالفضل ماهگلی، قاضی دادگاه، از متهم ( ن .ش) خواست در خصوص اتهامات وارده از خود دفاع کند، متهم با حضور در جایگاه دفاع با اعتراف به دست داشتن در سرقت مسلحانه از بانک رفاه، ترور 4 مامور پلیس در خیابان بزرگمهر زاهدان و شرکت در بمب گذاری میدان ثارالله که به شهادت 12 سرنشین اتوبوس انجامید گفت: من 45 روز است که وارد گروه عبدالمالک ریگی شده‌ام و تنها هدفم از این عملیات فقط به دست آوردن پول بوده است.

متهم ادامه داد: من سواد چندانی ندارم و از اعمال خویش به شدت نادم و پشیمان هستم.

وکیل تسخیری متهم نیز با بیان اینکه موکلش به شرکت در 3 عملیات مذکور اعتراف کرده و اکنون نادم و پشیمان است از دادگاه خواست ابراز ندامت متهم را هنگام صدور حکم در نظر بگیرد.

پس از اظهارات وکیل تسخیری متهم، قاضی دادگاه با بیان اینکه به زودی حکم صادره از سوی دادگاه اعلام خواهد شد ختم جلسه را اعلام کرد.

کد خبر 16071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز