چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: البغدادی در جمع حبرنگاران در طرابلس گفت بی‌گناه است.

libi

در یک کنفرانس خبری که مسئولان دولت انتقالی لیبی برنامه‌ریزی کرده بودند تا احتمالا نشان بدهند شایعه شکنجه شدن یا حتی کشته شدن نخست‌وزیر پیشین لیبی در دوران حکومت معمر قذافی ،المحمودی البغدادی درست نیست؛ البغدادی گفت:"من مقصر نیستم، مقصر نیستم، مقصر نیستم."

او بعد از استردادش از تونس در ماه ژوئن در حال حاضر در سلولی در یک مجتمع نظامی در جنوب پایتخت لیبی نگهداری می‌شود.

نخست‌وزیر پیشین قذافی از سال 2006 تا 2011 که مدتی بعد از آغاز اعتراض‌های جزو اولین کسانی بود که راهش را از رژیم پیشین جدا و به تونس فرار کرد؛ در طی این نشست خبری گاهی حالت تدافعی داشت و گاه تهاجمی. او اصرار داشت به مخاطبانش بقبولاند که یک نظامی نبوده و شهروندی قانون‌مدار بوده است.

وقتی از او درباره تجاوز و کشتاری که در طی اعتراض‌ها رخ داده، سوال شد و نیز درخصوص استخدام مزدور برای سرکوب معترضان گفت:"من نظامی نیستم. ارتش و گروه نظامی نداشتم که بخواهم این چیزها را به شما توضیح بدهم. من یک شهروندم و وظایف شهروندی را طبق قانون در آن زمان انجام می‌دادم. این را به دادگاه ثابت خواهم کرد. الان پیش داوری می‌شود اما این اتهام‌ها بسیار دور از واقعیت‌اند. اگر چنین چیزی رخ داده باشد تاریخ به مردم لیبی نشان خواهد داد که چطور اتفاق افتاده‌اند."

محمودی البغدادی اظهار داشت کشتاری که در طی اعتراض‌های مردمی رخ داده همه‌اش تقصیر قذافی نیست بلکه مقصر "دخالت خارجی‌ها" در امور لیبی بود.

او ادعا کرد برخی از چیزهایی که درباره او گفته می‌شود صرفا برای این ساخته شده‌اند که او را بد جلوه بدهند.

البغدادی گفت به عدالت سیستم قضائی لیبی اعتماد دارد و به محض این‌که با یک وکیل مشورت کند دفاعیاتش را با جزئیات لازم ارائه خواهد کرد.

کد خبر 176226
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز